ID : 23015246

اعلام قیمت دام زنده برای عید قربان در یزد


مدیر اجرایی اتحادیه صنف قصاب یزد گفت: هر کیلوگرم دام زنده شامل بره و نر بز به قیمت 13,500 الی 14,500تومان در روز عید قربان عرضه می‌شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از آوای‌اقتصاد، هرساله با نزدیک شدن به عید قربان و با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تهیه دام زنده ،برخی افراد سود جو سعی در برهم زدن نظم بازار و افزایش قیمتها را دارند تا در این روز سود بیشتری به جیب بزنند.

از این‌رو مسئولین مربوطه از چند روز قبل از عید قربان با هماهنگی های لازم بین دستگاه‌ها و اتحادیه های مربوطه و تعیین نرخ دام سعی در تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت دام زنده دارند.

مدیر اجرایی  اتحادیه صنف قصاب یزد گفت: جلسه تعیین نرخ فروش دام در روز عید قربان با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف قصاب، خریداران پوست و روده، نماینده سلاخان و فروشندگان دام در محل اتحادیه برگزار و پیرامون قیمت دام زنده بحث و تبادل نظر شد.

علی‌اکبر طالبی اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه، هر کیلوگرم دام زنده شامل بره و نر بز به قیمت 13,500 الی 14,500تومان در روز عید قربان عرضه می‌شود و هزینه سلاخی و آماده‌سازی نیز 20 هزار تومان تعیین شده است و همچنین قیمت مشخص شده برای پوست و روده نیز 14,500 تومان است.

وی با اشاره به قیمت دام در استان‌های دیگر گفت: نزدیک به 70 درصد از دام مورد نیاز یزد از سایر استان های کشور تامین می‌شود و قیمت دام در هر استان با توجه به کشش، شرایط، عرضه و تقاضای بازار هر استان متفاوت است.

طالبی با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه عرضه گوشت و دام زنده وجود ندارد، گفت: علاوه بر دو کشتارگاه در 5 نقطه از شهر جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام آماده شده و در این جایگاه‌ها دام تحت نظارت دامپزشکان به مردم عرضه خواهد شد.

آدرس محل‌های تعیین شده برای عرضه مستقیم دام زنده به شهروندان یزدی:

1.      خیبان امام، بعد از چهار راه فضای سبز، پارکینگ اتوبوس‌رانی.

2.      بلوار جمهوری، آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد( ع).

3.      آزادشهر، فلکه سوم، میدان ولایت جنب مسجد موسی بن جعفر(ع).

4.      میدان امام حسین، جنب راه‌آهن، پایانه مسافری بری سابق.

5.      بلوار امیر کبیر، جنب پمپ بنزین سلیو.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.