ID : 27440446
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه خبر داد

آغاز ثبت نام چهلمین دوره «مسابقات سراسری قرآن کریم» در ابرکوه


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه ضمن اعلام آغاز ثبت نام چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ، گفت: علاقه مندان به شرکت در این آزمون باید شرایط لازم را داشته باشند.

یزد رسا ؛ سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه در مصاحبه با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: ثبت نام چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی آغاز شد.

ابطحی افزود: علاقمندان می توانند از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی  www.QuranIran.ir و یا با مراجعه حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه و همچنین تماس با شماره تلفن 03532821505 ، جهت شرکت در این مسابقات در اردیبهشت ماه سال 1396 اقدام کنند.

وی یکی از شرایط حضور در این آزمون را عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش وپرورش، بیان کرد و گفت: افرادی که سن آنها زیر 18 سال است ولی دانش آموز نیستند، می توانند در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه تصریح کرد: دانش آموزان بالای 18 سال می توانند در مسابقات دانش آموزی شرکت کنند.

وی سکونت در شهرستان محل برگزاری مسابقه که احراز این شرط بر عهده ستاد برگزاری مسابقات شهرستان خواهد بود، از دیگر شرایط داوطلبان اعلام کرد.

ابطحی خاطر نشان شد: شاغلان دستگاه های دولتی و غیردولتی، طلاب حوز ه های علمیه، دانشجویان در حال تحصیل و سربازان در حال انجام خدمت نظام وظیفه، صرفاً با ارائه گواهی معتبر می توانند در شهرستان محل اشتغال، تحصیل و خدمت، در رشته های زیر ثبت نام کنند.

وی متذکر شد: علاقه مندان فقط مجاز به شرکت در مسابقات یک شهرستان هستند و در غیر این صورت، در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، شرکت کننده حذف خواهد شد.

 

رشته های مسابقات

ردیف

قرائت ترتیل

قرائت تحقیق

حفظ کل

حفظ 20 جزء

     حفظ 10 جزء

حفظ 5جزء

1

 

 

 

 

 

منبع آزمون

رشته معارفی

ردیف

حفظ و معارف 100 موضوع با رویکرد سبک زندگی

حفظ موضوعی قرآن

1

حفظ و معارف 80 حکمت از نهج البلاغه

حفظ و معارف احادیث

2

تفسیر سوره های یوسف و رعد براساس تفسیر نمونه

تفسیر قرآن کریم

3

 

 

 

 

 

 

 

منبع آزمون

رشته معارفی

ردیف

دعای افتتاح «براساس مفاتیح نوین»

دعا خوانی

1

ویژه برادران

اذان

2

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.