ID : 22850981
رئیس اداره اوقاف خاتم خبر داد

آغاز عملیات ساخت مقبره جدید «سید عباس» خاتم در روزهای آینده


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خاتم از اجرای عملیات عمرانی ساخت تربت خانه وشبستان مقبره سید عباس در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش یزدرسا؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم:،مهمترین علت جابه جایی مقبره سید عباس را موقیعت مکانی نامناسب مقبره عنوان و اظهار داشت: کارهای عمرانی وبرگزاری  برنامه های فرهنگی  و مذهبی در مکان قبلی مقبره به دلیل نبود جا امکان پذیر نبود.

سعید نورزاده درباره مشکلات ورودی مقبره در مکان جدید افزود: چون انتقال و جابه جایی مقبره ضرب العجلی صورت گرفت بسیاری از زیر ساخت ها فراهم نشد ولی کم کم داریم مشکلت را برطرف میکنیم.

وی درباره آسفالت ورودی مقبره گفت: با پیگیری های اداره اوقاف درصدد برگزاری جلسه شورای ترافیک هستیم و امیدواریم با مطرح کردن این مشکل در جلسه و همراهی اداره راه و شهر سازی و همچنین شهرداری این مشکل نیز برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که وجوهات و نذورات مقبره سید عباس تاکنون در چه راهی خرج شده است و آیا برای ساخت شبستان و تربت خانه اعتباری در نظر گرفته شده است؟ گفت: اداره اوقاف شهرستان سه سال است که مستقل عمل میکند و در این سه سال وجوهات و نذورات همگی در حساب خود بقعه میباشد و ذره ای از این وجوهات صرف مخارج خارج از بقعه نشده است .

نورزاده افزود: 40 درصد وجوهات صرف فعالیت های عمرانی مقبره و مابقی صرف برنامه های فرهنگی،مذهبی ومدیریتی اداره اوقاف خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: سال گذشته حدود 10 میلیون اعتبار دولتی به مقبره اختصاص داده شده و با اختصاص هفت میلیون سالهای قبل اکنون 17 میلیون جدا از وجوهات و نذورات مردم در حساب مقبره موجود است.

وی افزود: با همراهی مردم و مسئولین انشالله تا زمستان شبستان و تربت خانه مقبره به بهره برداری خواهد رسید.

نورزاده گفت: موکت،برج نور ،و برق مقبره تامین شده است و امتیاز آب نیز تا چند روز آینده گرفته خواهد شد و در زمینه آب نیز مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف شهرستان گفت: درصدد تشکیل هیات امنای مقبره هستیم و امیدواریم با تشکیل هرچه زودتر هیات امنا ساخت و سازها زودتر آغاز شود.

وی در ادامه از خیرین و مردم شهرستان خواست که برای ساخت هر چه سریعتر مقبره سید عباس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان را همراهی و کمک کنند.

نورزاده در پایان از فرماندار،معاون وی،شورای شهر،مسئولین و علی الخصوص مردم شهید پرور خاتم در مراسم جابه جای مقبره سید عباس تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.