ID : 28786221
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق خبر داد:

آغاز فعالیت شرکت توسعه و عمران بافق؛ تا یک ماه آینده


رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی بافق گفت: شرکت توسعه و عمران بافق تا یک ماه دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش یزد رسا به نقل از  بافق خبر؛ رئیس اداره تعاون، کارو رفاه جتماعی بافق در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: پرونده شرکت  توسعه وعمران شهرستان با  عضویت یک هزار نفر از مردم در حال تشکیل است و هیئت مدیره تشکیل و مدیرعامل انتخاب شده و پرونده به اداره ثبت ارسال و ظرف یک ماه آینده شرکت آماده  کار جهت برداشتن کارهای عمرانی شهر می باشد.

دشت آبادی در ادامه گفت: آنچه که اهمیت دارد ایجاد فضای تعامل وتفاهم سازنده در محیط های کار است.در بخش روابط کار نیز رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمائی می باشد.

وی افزود: 450مورد اختلاف به ما ارجاع شده است که در هیئت رسیدگی ها رفع ورجوع شده و و این پرونده ها در سال95به 232مورد کاهش پیدا کرده است. 232مورد پرونده به هیئت های تشخیص وحل اختلاف ارجاع شده که از این تعداد227رای هیئت تشخیص و30مورد در هیئت حل اختلاف رسیدگی شده است.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی اظهار داشت: شاخصی که در حوزه روابط کار اهمیت دارد سازش است که در این خصوص یک سوم آرای ما آرای سازشی بوده است.

این مقام مسئول در رابطه با شورای اسلامی کار افزود: در حال حاضر سه مورد شورای اسلامی کار در شهرستان داریم که تشکیل شده ودارای اعتبار است وسایر کارگاه ها هم انتخابات شورای کارگری در حال انجام است. در حوزه اشتغال وکاریابی ما کانال های متعددی برای به کار گیری افراد و ایجاد شغل از طریق کاریابی داریم که در این رابطه در سال گذشته  کاریابی غیر دولتی با مجوز برای 100نفر ایجاد اشتغال کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی در خصوص پروژهای عمرانی گفت: کار شاخصی که در حوزه تعاون داریم در بحث عمرانی سالن ورزشی کارگران را در 4هکتار که فاز اول آن با اعتباری که تخصیص داده شده تا پایان مرداد تکمیل می شود.

دشت آبادی در خصوص بازرسی های سال95 از کارگاهها نیز گفت: در حوزه بازرسی کار در سال 95بازرسی ادواری82مورد صورت گرفته 240مورد نیز  بازرسی موردی داشتیم آن چیزی که در بازرسی ما شاخص است کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار است. 226مورد بازرسی از کارگاهها را جهت جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه انجام دادیم.

برقراری 95مورد بیمه بیکاری برای مستمری بگیران، تشکیل12تعاونی و 4هزار ساعت آموزش اعضای تعاونی ها در زمینه مقررات کار وتعاون، از دیگر فعالیت های اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی می باشد که در سال 95 انجام شده است.

انتهای پیام/ع.ع

 

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.