ID : 30762684
دبیر کل خانه تعاون گران ایران در یزد خبر داد

افتتاح خانه تعاون گران در یزد/560 هزار یزدی عضو تعاونی ها هستند


دبیر کل خانه تعاون گران ایران در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد از افتتاح خانه تعاون گران در یزد خبر داد.

 به گزارش یزدرسا به نقل از یزدآوا؛ دبیر کل خانه تعاون گران ایران در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد از افتتاح خانه تعاون گران در یزد خبر داد و اظهار داشت: خانه تعاون گران رقیب هیچ دستگاهی نیست و تنها برای بهبود و کمک به تعاونی‌ها تشکیل‌شده است.

علی حسین شهریور با اشاره به ظرفیت بالای تعاونی‌ها در رشد و شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: متأسفانه در کشور ما برخی می‌گویند تعاونی‌ها ظرفیت ایجاد تحول اقتصادی در کشور را ندارند درصورتی‌که تجربه کشورهای دیگر جهان نظیر هندوستان که مادر تعاونی‌های جهان به‌حساب می‌آید نشان می‌دهد تمام انقلاب‌های این کشور درزمینهٔ اقتصادی نظیر انقلاب سفید (خودکفائی در تولید شیر) انقلاب زرد (خودکفائی در تولید گندم) انقلاب سبز (خودکفائی در محصولات کشاورزی) همه مرهون وجود تعاونی‌هاست و در حدود 450 میلیون نفراز مردم این کشور در تعاونی‌ها عضویت دارند.

وی افزود: در 145 کشور جهان 12 میلیون تعاونی وجود دارد و 40.5 درصد اروپا و 39 درصد آمریکائی‌ها عضو تعاونی‌ها هستند.

شهریور بابیان این مطلب که سهم تعاونی‌ها در اقتصاد چهار کشور بالاتر از 10 درصداست اظهار داشت: در کشور ما یک‌صد و 1 هزار تعاونی با عضویت 45 میلیون نفر وجود دارد که تنها در 6 درصد اقتصاد کشور سهم دارند.

وی سهم استان یزد ازنظر تعداد تعاونی‌ها را 3076 تعاونی دانست و گفت: این تعداد تنها 3 درصد تعاونی‌های کشور را شامل می‌شود و این در حالی است که استان یزد به لحاظ سرانه صنعتی رتبه نخست کشور و به لحاظ کشت محصولات گلخانه‌ای رتبه دوم کشور رادار است.

شهریور؛ تعداد اعضای تعاونی‌ها در استان یزد را 560 هزارنفرعنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه تعاون به جایگاه واقعی خود در کشور و به‌ویژه استان یزد نرسیده و یزد با این ظرفیت عظیم تنها 1.3 جمعیت تعاونی‌ها را در اختیار دارد.

بنیان‌گذار خانه تعاون گران ایران با اشاره به اینکه امروزه کشور با بحران‌های بیکاری، رکود، آب و محیط‌زیست روبرو است ابراز داشت: مهم‌ترین کارکرد تعاونی‌ها ایجاد اشتغال بوده و سهم تعاونی‌ها در بخش اشتغال برای سال جاری 65 هزار فرصت شغلی است.

شهریور اضافه کرد: تعاونی‌ها می‌توانند درزمینهٔ خروج کشور از رکود و حل بحران‌های آب و محیط‌زیست هم مؤثر باشند.

وی بخش گردشگری را بخش مغفول مانده در حوزه تعاون دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم گردشگری در استان یزد، از مسئولان می‌خواهم به تعاونی‌ها به‌ویژه در این حوزه اعتماد کرده و از آنان حمایت کنند.

انتهای پیام/ح
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.