ID : 18392426
به همت بسیج مهندسین یزد صورت گرفت

افتتاح رسمی نخستین کلینیک تخصصی صنعت و معدن پس از ده سال+تصاویر


مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی صنعت و معدن، ظهر امروز با حضور مهندس حسن بلندیان، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان، فقیه مسئول شورای فنی این سازمان و جمعی از مدیران صنعتی و شهرک سازی استان در سالن کنفرانس شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، برگزار شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از  آوای اقتصاد، مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی صنعت و معدن، ظهر امروز با حضور مهندس حسن بلندیان، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان، فقیه مسئول شورای فنی این سازمان و جمعی از مدیران صنعتی و شهرک سازی استان در سالن کنفرانس شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، برگزار شد.

بنلدیان رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه الغدیر استان یزد، در خصوص افتتاح این کلینیک، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، عرصه اقتصاد و صنعت را کارزار دانسته و گفت: با توجه به این امر که بسیج با نگاه به ضرورت ها پا به عرصه عمل می گذارد، ضعف امروز جامعه از ناحیه اقتصاد و صنعت موجب شد تا کلینیکی با هدف ارتقاء سطح مدیریت و تکنولوژی در صنعت کشور و نیز جزب و به کار گیری نیروهای نخبه و متعهد، و با منطقی علمی و روحیه ای جهادی و بسیجی، ایجاد شود.

بلندیان با اشاره به وضعیت بحرانی و حتی تعطیلی نزدیک به 33 درصد از واحدهای صنعتی استان، عمده مشکلات این واحدها را در عدم وجود مدیریت کارآمد، عدم توجه به امور توسعه ای، عدم توجه به علم بازار و رکود حاکم بر بازار دانست و اظهار داشت: این کلینیک قصد دارد تا با بکارگیری حلقه گم شده جامعه که همان قشر جوان و متخصص هستند و نیز جزب اندیشه های ناب و سازنده، کمبود های موجود در حوزه صنعت و معدن را بهبود بخشیده و نهایتا با توانمند سازی های مناسب آن ها را در مسیری سازنده و حتی رقابتی با خارج کشور، قرار دهد.

وب در همین راستا افزود: از مسئولین استان می خواهیم تا با توجه بیشتر به منابع وسیع و گسترده بسیج، ازاین سرمایه بزرگ غافل نباشند و با حمایت خود از این قشر ارزشمند، در جهت مشکلات استان و کشور گام بردارند.

مسئول شورای فنی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و نیز ورود پر افتخار رهبر کبیر انقلاب به میهن اسلامی، اهمیت حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب را در راس امور دانست و بیان کرد: اگر زحمات زحمتکشان انفلاب در عرصه ها و زمان های مختلف را فراموش کردیم، باید منتظر از بین رفتن دستاورد ها و ارزش های زیادی باشیم؛ و البته بسیار روشن است که با شعار صرف، کاری از پیش نخواهیم برد و عمل است که نتیجه نهایی را مشخص می کند.

فقیه با بیان اینکه اگر از بسیج در جایگاه مناسب و شرایط سنجیده استفاده شود، بدون شک جایگاه خاصی را به خود اختصاص می دهد؛ ادامه داد: تفکر احداث کلینیک تخصصی صنعت از سال ها پیش مطرح بود، ولی امروز به برکت بسیج این امر سازنده شکل گرفته است؛ البته مشکلات موجود درصنعت اجازه حضور پرقدرت این کلینیک در عرصه اقتصاد را نمی دهد و لی بدون شک عزم راسخ جهادی و متعهد بسیجی بر این مشکلات غلبه خواهد کرد؛ باید بدانیم به همان میزان که مشکلات در صنعت بسیار روشن و آشکار است، راه های مقابله با آن ها نیز وجود دارد و قطعا این توانایی در اقیانوس بی کران نیروهای بسیجی یافت می شود.

وی افزود: درست است که اقتصاد و صنعت، به عنوان یکی از اصلی ترین امور کشورهای جهان مطرح شده و ماندن در جزیره یک کشور ممکن نیست؛ ولی تعامل با سایر کشور ها باید به گونه ای باشد که با توجه به آرمان های مردم ایران و ارزش های انقلابی کشور، خدشه ای به این استقلال و عزت ملی، وارد نکند.

فقیه با اشاره به مشکلات داخلی کشور گفت: جدای از بحث تحریم های ناعادلانه که سال هاست بر کشور تحمیل می شوند، از لحاظ داخلی دچار نوعی برهم پیچیدگی هستیم؛ متاسفانه در کشوری که از لحاظ معدنی و صنعتی از ظرفیت های بالایی برخوردار است، چنان مشکلاتی را برای خود و دیگران به وجود آورده ایم که اگر این کلینیک بتواند این گره ها را باز کند به قطع یقین شاهد گشایش های وسیعی در عرصه اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در آخر ضمن گرامی داشت شهیدان و زحمتکشان عرصه صنعت کشور بیان کرد: «ما به خواسته های امام انقلاب (ره)، جامه عمل خواهیم پوشاند.»
انتهای پیام/ د






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.