ID : 30036518

افتتاح مرکز رشد و مدرسه سما در بافق +تصاویر


ظهر امروز پیش‌دبستانی و دبستان سما و دفتر پارک علم و فناوری در شهرستان بافق راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از بافق خبر؛ ظهر امروز پیش‌دبستانی و دبستان سما و دفتر پارک علم و فناوری در شهرستان بافق راه‌اندازی شد.

محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق گفت: امروز شاهد راه‌اندازی دو پروژه در شهرستان بافق بودیم که یکی راه‌اندازی دفتر پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی و دیگری راه‌اندازی پیش‌دبستانی و دبستان سما بود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب شهرستان بافق در رشته‌های دانش‌بنیان و صنعت نانو، ان‌شاءالله شاهد پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان باشیم و افتتاح دبستان سما که یک مجموعه‌ای بی‌نظیر برای دانش آموزان است، یقیناً پیشرفت دانش آموزان را در بر خواهد داشت.

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی این مرکز را ایجاد فضایی مناسب در کنار آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و اساتید مجرب در دانشگاه آزاد اسلامی بافق بیان کرد و گفت: این مرکز زمینه‌ساز توسعه برای دانشجویان و پژوهشگران در سطح شهرستان است.

کامران رضوی بابیان اینکه پارک علم و فناوری فضا و زمینه‌سازی را برای علاقه‌مندان در راستای ارتباط با اساتید و فعالیت‌های پژوهشی تولید علم مهیا می‌کند تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان تمام فرآیندهای موردنیازی که یک دانشجوی علاقه‌مند جهت پرورش ایده خود و رساندن آن به نوآوری در سطح شهرستان لازم دارد در این مرکز فراهم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این دانشگاه بیش از ۶۰ اختراع ثبت‌شده دارد و در حال انجام چندین طرح برون دانشگاهی است.

رضوی با اشاره به اینکه یک شرکت در این پارک مستقرشده است بیان کرد: اقدامات اولیه جهت مستقر شدن ۳ شرکت در حال انجام است و طی چند ماه جاری با توجه به امکانات و فضای موجود تعداد شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی هدف از ایجاد پارک علم و فناوری مرکز بافق را بسترسازی جهت هدایت ایده‌ها به سمت محصول و گروه ایده‌ها به سمت شرکت‌های کارآفرین و دانش‌بنیان عنوان و بیان داشت: این مرکز زمینه تبدیل ایده‌ها به محصول را برای افراد صاحب ایده فراهم می‌کند.

رضوی به تشریح بخش‌های این مرکز پرداخت و گفت: در مرکز نوآوری هدف، ایجاد ترویج فرهنگ کارآفرینی و آموزش‌های اولیه و پیشرفته و سپس حمایت از افراد صاحب ایده که بتوانند محصول اولیه خود را تولید کنند.

وی افزود: در مرحله بعد کسانی که ایده‌ها و نمونه‌های اولیه را ساختند و امکان تجاره سازی وجود داشته باشد به مراکز رشد هدایت می‌شوند تا با حمایت‌های پشتیبانی، تحصیل مالی، آموزشی، بازاریابی، فروش و دیگر حمایت‌هایی که بتوانند محصول را تجاره سازی، کسب درآمد و اشتغال‌زایی لازم را انجام دهند.

رضوی تصریح کرد: در مرحله پایانی پس‌ازاینکه دانشجویان در مراکز رشد، حمایت‌های لازم را پیدا کردند وارد مراکز چند مستاجره شده و حمایت‌ها کاسته می‌شود تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در شرکت‌های بیرون نیز رقابت کنند.

انتهای پیام/ع.م




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.