ID : 37407451
کارشناس هواشناسی استان یزد خبر داد

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در یزد طی روزهای آینده


سید عباس میرحسینی گفت: با توجه به پایداری جو و سکون هوا طی امروز و دو روز آینده با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی روبرو خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان این مطلب که با توجه به پایداری جو و سکون هوا طی امروز و دو روز آینده با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی روبرو خواهیم بود، اظهار داشت: در مناطق پرتردد و صنعتی استان مانند شهرستان‌های میبد، یزد و اشکذر این افزایش غلظت وجود خواهد داشت.

سید عباس میرحسینی در خصوص چرایی این مطلب گفت: زمانی که جو پایدار و سکون باشد یعنی وزش بادی وجود ندارد، بنابراین با تولید و افزایش میزان آلودگی این حجم از آلودگی در همان منطقه ماندگار شده و سبب افزایش غلظت آلایندگی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش دمای هوای یزد طی 24 ساعت گذشته را در گرمترین ساعت 19 و سردترین ساعت 2 درجه سانتی گراد بالای صفر دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این روند برای امروز نیز وجود داشته باشد.

میرحسینی تصریح کرد: سردترین مناطق استان طی 24 ساعت گذشته به ترتیب سبزدشت بافق و اسفندآباد ابرکوه با 8 و 7 درجه سانتیگراد زیرصفر و گرمترین نقاط نیز شهرستان‌های مهریز، بافق و میبد با 20 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده اند.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: تا اواسط هفته آینده در مناطق سردسیر و کوهستانی  شاهد تداوم سرما در ساعات اولیه  صبح و پایانی شب خواهیم بود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.