ID : 32455367
بیانیه جمعی از روحانیون و ائمه جمعه استان یزد:

افزایش قیمت ها در لایحه بودجه 97 موجب نگرانی افکار عمومی شده است/مجلس دغدغه اصلی خود را معیشت و اقتصاد مردم قرار دهد


جمعی از روحانیون و ائمه جمعه استان یزد با صدور بیانیه ای اعلام کردند: مجلس شورای اسلامی، دغدغه اصلی خود را رفع هم و غم و مشکلات فساد اداری، معیشتی و اقتصادی مردم و جامعه در راستای منویات مقام معظم هبری «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» قرار دهد.

به گزارش یزد رسا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم مردم استان یزد و عموم نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی      
سلام علیکم
با احترام و صلوات بر محمد و آل محمد، نظر به جایگاه روحانیت و ائمه جمعه به عنوان محل رجوع مردم مومن ومتدین و لزوم انتقال و پیگیری مطالبات عمومی در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی، ذیلا مواردی از مسائل و مشکلات مردم که به دغدغه عمومی بدل گشته است را گوشزد می نماید:
- نخست اینکه مشکل لاینحل تورم و رشد روزافزون آن  به همراه کاهش ارزش پولی ایران در این ایام اخیر، بیش از پیش رخ نمایانده و اقشار ضعیف و متوسط جامعه را در قبال کارآمدی نهادهای ناظر بر سیستم اقتصادی دولتی و خصوصی را تا حدود زیادی مایوس و ناامید نموده است.

- ثانیا تصمیمات دولت در افزایش نرخ نان، برنامه وزارت نفت درباره افزایش قیمت سوخت، تبصره های مندرج در قبوض دستگاه های خدمات و همچنین سیاستهای اتخاذی دولت در لایحه بودجه97 از جمله حذف یارانه شمار زیادی از مردم در ایامی که میزان بیکاری به ویژه در سطح تحصیل کردگان افزایش پیدا کرده است موجب نگرانی و رواج شوائبی در افواه و افکار عموم شده است. این همه در کنار مسائل مربوط به افزایش حقوق نمایندگی مجلس ، باعث شده تا جوی بسیار نامطلوب علیه نمایندگان محترم ملت ایجاد گردد که محتملا دستمایه معاندان و دشنمان نظام و انقلاب برای سیاه نمایی و ناکارآمد جلوه دادن این نظام مقدس و ارکان آن از جمله مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. لذا انتظار می رود نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی با پیگیری مجدانه و تمرکز بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و پرهیز از طرح مباحث حاشیه ای با هوشیاری، توطئه بدخواهان را خنثی نمایند.
در خاتمه به استحضار می رساند روحانیت پیوسته به عنوان بازوی ولی فقیه و مدافع ارزش های اسلامی برآمده از همت بلند مردم انقلابی و شهید داده ایران، در کنار مردم مظلوم و محروم ایران اسلامی قرار داشته و هم اینک نیز خود را در هر شرایطی موظف به حمایت از اقشار محروم و متدین جامعه می داند.
امید است با حذف مخارج اضافی و نظارت دقیق بر کارآیی دریافت کنندگان بودجه جهت اعتبار و تخصیص و نیز توجه به فشل بودن سیستم اداری و ناکارآمدی برخی از افراد شاغل در ادارات که موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است. مجلس شورای اسلامی، دغدغه اصلی خود را رفع هم و غم و مشکلات فساد اداری، معیشتی و اقتصادی مردم و جامعه در راستای منویات مقام معظم هبری «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» قرار دهد.


                                                                                با آرزوی سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی
                                                               جمعی از روحانیت و ائمه جمعه استان یزد

29/09/1396
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.