ID : 10596567
درسال‌آینده انجام می شود

افزایش 3برابری بودجه ترافیکی یزد با هدف کاهش تصادفات


کسب رتبه نخست کشوری شهر یزد به لحاظ رشد تصادفات فوتی در معابر درون شهری، اعضای شورا و شهردار را برای کاهش تصادفات و تلفات در معابر شهر به تکاپو انداخته، به طوری که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار از افزایش 3 برابری اعتبارات این بخش در بودجه سال آینده خبر می‌دهد.

به گزارش یزد رسا، کسب رتبه نخست کشوری شهر یزد به لحاظ رشد تصادفات فوتی در معابر درون شهری، اعضای شورا و شهردار را برای کاهش تصادفات و تلفات در معابر شهر به تکاپو انداخته، به طوری که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار از افزایش 3 برابری اعتبارات این بخش در بودجه سال آینده خبر می‌دهد.


کسب رتبه نخست کشوری شهر یزد به لحاظ رشد تصادفات فوتی در معابر درون شهری، اعضای شورا و شهردار را برای کاهش تصادفات و تلفات در معابر شهر به تکاپو انداخته، به طوری که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار از افزایش 3 برابری اعتبارات این بخش در بودجه سال آینده خبر می‌دهد.

یکی از موضوعات تاثیرگذار در مدیریت ترافیک شهر و همچنین کاهش تصادفات و تلفات در معابر شهر، تجهیزات و علائم ترافیکی از جمله خط‏‏کشی معابر، نصب تابلوهای ترافیکی، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت و غیره است. این در حالی است که به اعتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد، این تجهیزات و علائم ترافیکی در شهر یزد کم است.

بودجه 33 میلیاردی ترافیک شهری
«محمدرضا شفیعی» اضافه می‌کند: شهرداری در پیش‎‎بینی بودجه سال آینده 33 میلیارد تومان اعتبار برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر پیش‏‏بینی کرده است که معادل 3 برابر بودجه امسال است.
وی با تاکید بر این‌که یکی از موارد هزینه‎‎کرد این بودجه، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی است، می‌گوید: البته تا پایان سال هم اعتبار خوبی به این کار اختصاص یافته به نحوی که در مدت باقیمانده تا پایان سال 500 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و تابلوهای ترافیکی تخصیص یافته است.
این مسئول اضافه می‌کند: خط‏‏کشی معابر هم از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که هدف از خط‏‏كشي‌های معابر، هدايت رانندگان برای عبور از بين خطوط است و از این رو 100 میلیون تومان اعتبار برای خط‏‏کشی معابر شهر تا پایان سال جاری اختصاص پیدا کرده است.
وی می‌گوید: قرار بر آن است که تابلوهای ترافیکی جدیدی که در شهر نصب می‌شود از نوع سولار باشد تا دید مناسبی در شب داشته باشند و از آنها در نقاط پرترافیک شهر از جمله میدان امام حسین(ع)، میدان مهدیه، چهارراه فاطمیه، میدان معلم، آزادشهر، امامشهر و غیره استفاده شود.

خلوتی، عامل بروز تصادفات
شفیعی می‌گوید: یزد، شهری وسیع با تراکم جمعیتی پایین است که شبکه معابر شهری آن ترافیک پایین و روانی دارد و این امر در برخی معابر شهر شرایط رانندگی با سرعت زیاد را فراهم کرده به نحوی که بروز تصادفات شهری در برخی از معابر شهر به دلیل خلوتی بیش از حد آنهاست.
وی همچنین از تصمیم این معاونت برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در شهر خبر می‌دهد و اعلام می‎‎کند: در حال حاضر جانمایی برای نصب 3 دوربین کنترل سرعت شامل 2 عدد در بلوار شهید دشتی و یک دوربین در بلوار فقیه خراسانی به عنوان ورودی‌های اصلی شهر انجام شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با بیان این‌که هزینه نصب هر دستگاه دوربین 70 میلیون تومان است، می‌گوید: حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در معابر شهر باید کمرنگ شود و با نصب این دوربین‎‎ها علاوه بر مدیریت سرعت و جلوگیری از بروز تصادف، باید در بین مردم نیز فرهنگ‏‏سازی شود.
به گفته شفیعی، تا پایان سال 9‌دوربین کنترل سرعت دیگر نیز در شهر نصب و به دنبال آن سرعت‎‎گیرهای شهر جمع‌آوری خواهد شد. وی با بیان این‌که در حال حاضر 40دوربین نظارت تصویری در تقاطع‌های شهر وجود دارد، گفت: این دوربین‌ها نقش مهمی‌ در ثبت تصادفات و شناسایی نقاط حادثه‏‏خیز و رفع آنها دارند.

کاهش تلفات تقاطع‎‎ها با نصب دوربین‏‏
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به نصب این دوربین‌ها در تقاطع‌ها و میادین شهر از کاهش تلفات در این نقاط خبر می‌دهد و می‌گوید: با این حال، سرعت تردد خودروها در برخی از معابر شهر بالاست که باید کنترل شود.
شفیعی با بیان این‌که 4 تقاطع در شهر یزد هوشمند هستند، این تقاطع‌ها را شامل تقاطع آزادشهر، پژوهش سلمان جنوبی و بلوار 22 بهمن اعلام می‌کند و می‌گوید: قرار است که سال آینده تقاطع‌های هوشمند شهر اضافه شود. به گفته وی، از جمله تقاطع‌های پیشنهادی برای هوشمندسازی، تقاطع خیابان شهید عابدی و خیابان شیخ کلینی، سه راه خیابان‎‎های مسکن و کاشانی، سه راهی خیابان‎‎های هراتی و کاشانی هستند.
این مسئول می‌گوید: در این تقاطع‌ها تلویزیون‌های وی.ام.اس شهری نصب می‌شود که پیام‌های ترافیکی را به شهروندان منتقل می‌کند، یعنی در مواقعی که ترافیک سنگین است، موارد از این طریق به رانندگان اعلام می‌‎‎شود تا از مسیرهای جایگزین برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند.
وی ادامه می‌دهد: برای شروع تلویزیون‌های وی.ام.اس در بلوار جمهوری، میدان ابوذر و بلوار جانباز به عنوان ورودی‏‏های شهر و البته خیابان آیت‌الله کاشانی نصب خواهد شد و در صورتی که در مدیریت ترافیک مثمر ثمر باشد در سایر نقاط شهر هم اجرایی خواهد شد.

تبدیل خیابان امام خمینی (ره)به مدل آرمانی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری می‌گوید: برای ارائه یک مدل آرمانی از خیابان‌های شهر، خیابان امام خمینی(ره) حل فاصل میدان شهید بهشتی تا میدان شهدا در نظر گرفته شده است.
شفیعی اضافه می‌کند:  در این مدل تمام ‌دستگاه‌های مسئول باید نواقص موجود در این خیابان را شناسایی کرده و در صدد رفع آن برآیند که در این رابطه نیز مشکلات ترافیکی مورد توجه معاونت حمل و نقل قرار گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: در این مدل شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، چراغ‎‎های راهنمایی، سطل زباله و رنگ‎‎آمیزی و خط کشی معابر و بدنه سازی‌ها باید بر اساس مدل استاندارد انجام شود.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.