ID : 22014204

افزایش 35 درصدی قیمت مرغ در خاتم/ توزیع چهارتن مرغ منجمد برای کنترل بازار


مسئول صنعت و معدن شهرستان گفت: به منظور کنترل و تثبیت قیمت مرغ در بازار؛ از شنبه چهار تن مرغ یخ زده بین مراکز مجاز و مورد تایید عرضه مرغ در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از  طنین خاتم؛ پس از اینکه گوشت، شیر و نان با افزایش قیمت روبرو شد ، سبد غذایی خانوار خلوت‌تر از گذشته شد حال نوبت به مرغ رسید که با افزایش قیمت از سر سفره‌های مردم بپرد.
مردم در چند روز گذشته که برای خرید مرغ مراجعه کرده‌اند هر روز با قیمتی جدید مواجه شده‌اند و بر این روند پلکانی افزایش قیمت معترض هستند.
حالا دیگر افزایش قیمت،روزانه شده است و مصرف‌کنندگان همانند بازار سکه و ارز لحظه‌ای به دنبال قیمت مرغ هستند تا شاید در نوسانات این بازار بتوانند مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

قیمت مرغ در هفته‌های اخیر خبرساز شده و از یک سو سازمان پشتیبانی امور دام از عرضه کافی و با قیمت مناسب نهاده‌های دام و طیور خبر می‌دهد و دلیل گران شدن مرغ به سبب گران شدن قیمت ذرت را بی‌اساس می‌داند و از سوی دیگر تولیدکنندگان و فعالان بازار مرغ کشور تأکید دارند خوراک مرغ همچنان گران است بنابراین مرغ نیز گران تولید و عرضه می‌شود.

خبرنگار طنین خاتم به سطح شهر هرات رفت تا با چند تن از فروشندگان مرغ درخصوص کم و کیف این افزایش قیمت ها مصاحبه ای داشته باشد که اظهارات آن ها را در زیر می خوانید:

یکی از فروشندگان مرغ از افزایش 35 درصدی قیمت مرغ در ده روز اخیر در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت:افزایش قیمت خوراک مرغ از جمله ذرت سبب بالا رفتن قیمت مرغ تا 9 هزار تومان در بازار است.

یکی دیگر از فروشندگان نیز افزایش دمای هوا را سبب کاهش تولید و عرضه و بالا رفتن قیمت مرغ در بازار دانست.

فروشنده دیگر افزایش قیمت تمام شده جوجه‌ریزی، افزایش قیمت نهاده‌ها از جمله ذرت و سویا و مواجه شدن با فصل گرما از دلایل افزایش قیمت مرغ برشمرد.

در ادامه به سراغ مسئول صنعت و معدن شهرستان رفتیم و درباره نظارت این اداره بر کنترل مرغ جویا شدیم

اکبر شمسی قیمت متعارف مرغ را 9000 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون مرغ با قیمت 8700 تا 9 هزارتومان در بازار عرضه می شود.


مسئول صنعت و معدن شهرستان گفت: به منظور کنترل و تثبیت قیمت مرغ در بازار؛ از شنبه چهار تن مرغ یخ زده بین مراکز مجاز و مورد تایید عرضه مرغ در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ف.ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.