ID : 13457076
اندر احوالات همدلی مسئولان ارشد یزدی با مردم!

آقایان! این رسم همدلی و همزبانی نیست!


مراسم بزرگداشت رحلت بنیانگذار انقلاب، بهترین فرصت برای تحقق «همدلی و همزبانی» با مردمی است که قلب‌هایشان به عشق نظام و انقلاب می‌تپد و حضور سخنرانی از طیف سیاسی منتقد دولت، دلیل مناسبی برای خودداری از حضور در مراسم به شمار نمی‌آید.

یزدرسا؛ بسیاری از صاحب‌نظران نامگذاری سال 1394 به سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» را هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب به دولت یازدهم قلمداد می‌کنند.

 چه این‌که دولت محترم علیرغم سپری شدن چندین ماه از آغاز فعالیت و بهره‌مندی از فرصت‌های مناسب برای تحقق وعده‌های انتخاباتی و کسب رضایت مردم، نتوانسته است در این زمینه توفیق لازم را به دست آورد، به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از مردم و حتی رای‌دهندگان به آقای روحانی به شیوه‌های گوناگون ناخرسندی خود را از تحقق نیافتن وعده‌های دولت و کارنامه نامناسب به ویژه در زمینه معیشتی و نیز حفظ حقوق هسته‌ای ابراز می‌کنند.

نامگذاری امسال به سال همدلی و همزبانی می‌تواند برگ برنده‌ای برای دولت باشد تا در سایه آن، به تفاهم با قشرهای گوناگون جامعه نزدیک شود و بتواند با آنان همدل و همزبان گردد. البته همدلی و همزبانی موردنظر دوطرفه است و چنان نیست که دولتمردان انتظار داشته باشند دیگران به بهانه رعایت همدلی و همزبانی، دست از انتقادهای بجا و دیدگاه‌های بحق خود بردارند تا همدلی و همزبانی یکسویه شکل گیرد؛ بلکه به این معناست که طرفین با درنظر گرفتن اصول و معیارهای پذیرفتنی و در چارچوب موازین دینی و اخلاقی، برای تحقق همدلی و همزبانی بیش از پیش حول محور آرمان‌های دینی و ملی، تلاش کنند.

بی‌گمان در این راستا نقش دولت و دولتمردان، بسیار حائز اهمیت است.

متاسفانه از آغاز سال جاری تاکنون در موارد متعددی، دولتمردان به جای مغتنم شدن فرصت و تلاش برای تحقق همدلی و همزبانی موردنظر، با رفتار و گفتار خود در مسیری معکوس طی طریق نموده‌اند.

تذبذب و تناقض‌گویی در انتشار جزئیات مذاکرات هسته‌ای و فکت‌شیت ایران علیرغم تاکید مقام معظم رهبری و درخواست کتبی افزون بر دویست تن از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی را می‌توان از جمله نمونه‌های بارز این ادعا برشمرد؛ به ‌گونه‌ای که برخی روزنامه‌ها با استناد به تناقض‌گویی‌های شگفت‌انگیز دولتمردان درباره انتشار فکت‌شیت ایران، تیتر‌هایی خواندنی برای صفحه نخست خود برگزیدند؛‌تیتر‌هایی نظیر فکت شیت ایرانی منتشر شده، نشده خواهد شد!    

در سطح منطقه‌ای نیز برخی رویکردها و مواضع در مسیر بر خلاف همدلی و همزبانی بوده است. به عنوان نمونه، کم‌لطفی مسئولان برجسته دولتی نسبت به مراسم سالگرد رحلت امام(ره) را می‌توان در زمره این‌گونه اقدامات دور از انتظار برشمرد. به عبارتی در حالی که امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، مراسمی زیر نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت بزرگداشت سالگرد رحلت امام(ره) برگزار شده بود، حضور مسئولان شاخص دولتی در آن مشهود نبود.

 این در حالی است که مراسم بزرگداشت رحلت بنیانگذار انقلاب، بهترین فرصت برای تحقق همدلی و همزبانی با مردمی است که قلب‌هایشان به عشق نظام و انقلاب می‌تپد و حضور سخنرانی از طیف سیاسی منتقد دولت، دلیل مناسبی برای خودداری از حضور در مراسم به شمار نمی‌آید.

 به راستی آیا می‌توان حضور بی‌رمق در مراسم برگزار شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از سویی و حضور فعال در مراسمی مشابه به عنوان مراسم مردمی با سخنرانی یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز! را گامی در راه تحقق همدلی و همزبانی بین مردم و دولتمردان برشمرد؟!

برگزاری مراسم جداگانه با سخنرانی یکی از اعضای تشکل مجمع روحانیون مبارز با آن سوابق تاسف‌آور در فتنه 88، مصداق تقویت همدلی با توده‌های ملت است یا گامی در مسیر تشدید ناهمدلی و افزایش فاصله‌ها؟!

نویسنده: فاطمه فائزی




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.