ID : 18157636
نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس:

آقای روحانی نظام خوردنی نیست/اگر رئیس جمهور بخواهد امثال «زیاد بن ابیه ها» را در رأس امور قرار دهد به کشور خیانت کرده است


نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور حق ندارد امثال پدر عبیدالله بن زیاد و ابن ابی وقاص و .. را در رأس امور کشوری قرار دهد که اگر این کار را انجام دهد بزرگترین خیانت را به کشور کرده است.

به گزارش یزدرسا، حسن روحانی در جمع فرمانداران و استانداران سراسر کشور در سخنانی نسنجیده با هدف انتقاد از شورای نگهبان، گفت: "امیرالمؤمنین مشاهده کردند که در فارس شلوغ است و کسی نمی‌تواند اداره کند و سیاستمدار پخته‌ای را و برخی مواقعی تا حدی قابل قبول بود زیادبن ابیه را استاندار فارس کرد که وی پدر عبیدالله‌بن زیاد بود، اما الان دولت یک همچنین فردی را قرار دهد، چه می‌شود؟ حالا آن امیرالمؤمنین با آن عظمت، بضاعت و مقام و سیاست است ما کجا و او کجا؟ ما باید خاک پایش را توتیای چشم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده در گفتوگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به این بخش از سخنان رئیس جمهور، با بیان اینکه آقای روحانی بلد نیست تاریخ را به درستی تحلیل نماید، اظهار کرد: زمان امیرالمومنین (ع) اول شکل گیری حکومتی بود که خلفای سابق، 90 درصد شخصیت ها و صحابه پیامبراکرم (ص) را به خود جذب کرده بودند و همچنین معاویه نیز با تزویر و حیله، بسیاری از آنها را فریب داده بود و شخصیتی که ناب باشد در اختیار امیرالمومنین (ع) قرار نداشت و کسی نیز وجود نداشت تا بتوانند از آن نفر در حکومت استفاده نمایند.

وی ادامه داد: ایشان اجباراً و به منظور دو هدف، از پدر عبیدالله بن زیاد در زمام استانداری فارس استفاده کردند؛ یکی اینکه رجال به نام و آب دیده ای که وجود داشته باشد در اختیار نداشتند و دوم اینکه با این تدبیر می خواستند این خائنین را بکارگیری کنند و بعد از آن نیز چون ذات این افراد شیطنت بود، خودشان کار خودشان را یکسره می نمودند.

وی با بیان اینکه این سخنان آقای روحانی برای زمان قحط الرجال می باشد نه زمانی که ما شخصیت های مومن، انقلابی و کارکشته به اندازه کافی در اختیار داریم، تصریح کرد: ولی هم اکنون ما 36 سال است که با پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را تحت زعامت ولی فقیه و نه تحت زعامت معاویه و خلفای کذایی داریم و در زمان حال نیز به حد کافی از نیروهای ارزشی، ولایتمدار و نیروهای دل باخته رهبری، ولایت و نظام در اختیار داریم.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: ما بدنه سپاه و بسیج و نیروهای ارزشی که به اندازه عمر انقلاب تجربه دیده، مدیر و باسابقه هستند، داریم. آقای روحانی این حرف را زمانی بزنند که در این مملکت قحط الرجال باشد و آدم گیر نیاید تا ما از هر کس و ناکسی استفاده بکنیم.

روحانی دلباخته احزاب شده است

وی ادامه داد: آقای روحانی کم لطف هستند، متاسفانه ایشان دلباخته احزاب شده اند و تصور می کنند که همه باید از سفره نظام یک لقمه چرب و نرم گیرشان بیاید، ولی آقای روحانی! نظام خوردنی نیست، نظام طعمه نیست.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: پیشنهاد می کنم ایشان یک مشاور امین داشته باشند که هم تحلیل گر خوب تاریخی باشد و هم زمان شناس بوده و بتواند مسائل را با واقعیت مطابقت دهد زیراکه آنچه ایشان صحبت می کنند هیچ سنخیتی با همدیگر ندارد، باید حداقل رئیس جمهور این زحمت را به خود بدهد و به نزد مقام معظم رهبری رفته و با ایشان این نوع تحلیل های خود را در میان بگذارد، ببنید آیا این تحلیلی که دارد درست است یا غلط! مگر سیاستمدارتر و امین تر و مرشدتر از مقام معظم رهبری در کشور وجود دارد؟

وی افزود: آیا آقای روحانی به مقام معظم رهبری دسترسی ندارند؟ آیا نمی توانند برخی مسائل تحلیلی را با ایشان در میان بگذارند؟ یا اگر ایشان پیش رهبری بنشینند ضرر خواهند کرد، یا عده ای را نسبت به خود غضب ناک می کنند؟!

زارع زاده با بیان اینکه از یک روحانی بعید است چنین حرف‌هایی را بر زبان بیاورد، تصریح کرد: رئیس جمهور حق ندارد امثال پدر عبیدالله بن زیاد و ابن ابی وقاص و .. را در رأس امور کشوری قرار دهد که اگر این کار را انجام دهد بزرگترین خیانت را به کشور انجام داده است. مگر اینکه آقای رئیس جمهور ثابت کند که در کشور ما نیروی ولایی امیرالمومنین دوست وجود ندارد!

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مملکت 75 میلیون جمعیت دارد که 7 میلیون از آن کادر اداری هستند، آیا در بین این 7 میلیون نفر نیروی ارزشی انقلابی مقدی به نظام و ولایت فقیه وجود ندارد، آیا همه دلباخته معاویه زمان و آمریکا شده اند؟

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.