ID : 21214939

آقای ظریف! بر اساس کدام معادله انتظار دارید برجام مشکلات را حل کند؟!


بعد از اینکه کوه وعده های برجام موش زائید، عقب نشینی مسئولین نیز آغاز شد. روحانی که سه سال بود کشور را معطل توافق کرده بود این عقب نشینی را اینگونه کلید زد:«می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم، برجام را خدا آورد!»

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ؛ محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دولت تدبیر در اولین حضورش در مجلس دهم سخنانی گفت که شاه بیتش این پرسش بود: براساس کدام معادله انتظار داریم پنج ماه پس از برجام مشکلات حل شود؟
جناب آقای ظریف! با این فرار رو به جلو نمی توانید تقصیرها را به گردن منتقدان انداخته و اذهان را از قصور خود دور کنید. اصولاً شما چرا فکر می کنید برجام قرار است مشکلی را حل کند؟
از ابتدا هم کسی انتظار نداشت برجام مشکلی را حل کند. نمونه بارز آن هم رهبر معظم انقلاب بودند که بارها و بارها فرمودند به این مذاکرات خوشبین نیستم. ولی دولت روحانی به طرز عجیبی اصرار داشت تمام مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم با توافق با غرب حل می شود! منتقدان دولت بارها و بارها نسبت به بدعهدی و دبه طرف غربی هشدار دادند اما متاسفانه دلت تدبیر آن ها را دلواپس و بزدل خطاب کرد.
اما بعد از اینکه کوه وعده های برجام موش زائید، عقب نشینی مسئولین نیز آغاز شد. روحانی که سه سال بود کشور را معطل توافق کرده بود این عقب نشینی را اینگونه کلید زد:«می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم، برجام را خدا آورد!» طبق این صحبت های «خادم ملت» علی القاعده مردم هم باید به خاطر نمود پیدا نکردن دستاوردهای برجام در زندگیشان به خدا اعتراض کنند!
سیف رئیس بانک مرکزی هم اعتراف کرد برجام تقریباً هیچ دستاوردی نداشته است. افرادی هم که هر روز از خسارت عدم اجرای برجام در کشور قصه سرایی کرده و برای آن رقم و عدد تعیین می کردند با اجرای برجام ترجیح دادند روزه سکوت بگیرند!
سازمان تحریم ها از میان نرفت که هیچ، تحریم های جدید هم بر آن افزوده شد. مالدیو و جیبوتی هم ارتباط خود را با کشور قطع کردند. عربستان مانع حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی شد. بیدادگاه ها در آمریکا هر روز به بهانه ای پول های بلوکه شده را که قولش را رئیس جمهور باهوش و مودب آمریکا داده بود، بالا می کشند.
دولتی ها هم تنها اقدامی که انجام می دهند این است که می گویند: تقصیر دولت قبل است. دولت یازدهم در قبال مصادره‌ی 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا در عوضِ پرداختن به اصل ماجرا و ارائه‌ی راه حل برای آن، همه‌ی تقصیرات را به گردن دولت قبل انداخت، بی آنکه بگوید در همان دولت قبل هم ظریف مسئول این پرونده بوده است!
در فضای پسابرجام و در حالی که تازه روحانی گفته بود بعد از برجام هر روز یک گشایش داشتیم، یک دادگاه کانادایی حکم کرده است که 13 میلیون دلار از دارایی‌های غیردیپلماتیک مسدود شده‌ی ایران در این کشور را به خانواده‌های آمریکایی که در چندین حمله در سراسر جهان در بین سال‌های 1983 تا 2002 کشته شده‌اند و آمریکا مدعی است که ایران پشت این حملات بوده، به عنوان غرامت پرداخت شود.
جناب آقای ظریف! این روند تا زمانی که شما با دیپلماسی لبخند بخواهید حقوق این ملت را بگیرید ادامه خواهد داشت. آن هم در دنیایی که دبیر کل سازمان ملل علناً اعلام می کند عربستان را از لیست کشورهای کودک کش حذف کرده چون به این سازمان پول پرداخت می کند! مسلماً با انفعال شما این حکم های تخیلی و دستبرد طرف بد عهد غربی ادامه خواهد داشت.
جناب ظریف! کاش شما هم مثل بقیه دولتمردان که به اشتباه خود اعتراف کردند و از هیچ و پوچ بودن برجام پرده برداشتند، به اشتباه خود اعتراف می کردید و این رویه غلط را اصلاح می کردید. کاش شما هم اعتراف می کردید برجام هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است. افسوس! حکایت شما حکایت همان فرد خوش بینی است که می گفت: انشاالله بز است!
می گویند سگی در جوی آبی افتاد و خیس شد. بعد از این که از جوی آب بیرون آمد برای خشک شدن شروع به تکان دادن خود کرد، آبهای بدن این سگ بر سر روی رهگذری که از آنجا می گذشت نشست. به رهگذر گفتند بدنت نجس شد. وی پاسخ داد «انشاالله بز است!».
آقای ظریف! باور کنید بز نیست!
علی رحیمیان
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.