ID : 12597559
یادداشت/مرصاد بصیر:

اقدامات غیرکارشناسی عمرانی دانشگاه یزد را متوقف کنید


گویا مسئولین دانشگاه یزد تلاش دارند در ایامی که کمتر از یک ماه به پایان ترم نمانده با کار کاملا غیرکارشناسی زمینه اختلاط دانشجویان دختر و پسر با شروع عملیات احداث باصطلاح مجموعه غذاخوری خواهران فراهم سازند.

یزد رسا؛ چند سالی است در کنار مجموعه خوابگاه های خواهران سلف بزرگی که می تواند چندین هزار نفر را سرویس دهد ساخته شده است. چند سالی است که خواهران بدون هیچ مشکلی از آن سلف استفاده و حتی این فضا در ایام کنکور برای انجام امتحانات کنکور استفاده می شود.

 

 

گویا مسئولین دانشگاه  تلاش دارند در ایامی که کمتر از یک ماه به پایان ترم نمانده با کار کاملا غیرکارشناسی زمینه اختلاط دانشجویان دختر و پسر با شروع عملیات احداث باصطلاح مجموعه غذاخوری خواهران فراهم سازند.

 

جالب است که این محل در طرح جامع دانشگاه به عنوان فضای سبز و محوطه عمومی می‌باشد. این اقدام می‌تواند زمینه اختلاط دختر و پسر را که مسبوق به سابقه است و قبلا با برداشتن تیغه بوفه کنار سلف دانشگاه کلید خورده است بیشتر نمایند.  

 

در حالی تنها پارکینک آمفی تئاتر مرکزی و بوستان زیبای معرفت تخریب و به سلف خواهران تبدیل می شود که این محل در کمتر از 3 سال گذشته با صرف ملیونها تومان احداث شده است.

 

علیرغم اینکه دانشگاه سلف اختصاصی چند هزار نفری برای خواهران دارد و این ساختمان حتی برای دهها سال دیگر جوابگو است، اصرار ساختن سلف دیگر در کنار سلف پسران در محلی با کاربری پارکینک چه مفهومی دارد.

 

اقدامات تخریب گرانه مدیریت دانشگاه با تخریب ساختمانهای جنبی و اتاقهای کنفرانس آمفی تئاتر مرکزی و تبدیل آنها به اتاق ریاست و سازمان مرکزی که ساختمان اختصاصی آن در کنار ساختمان امامت موجود بود در ماه گذشته بدون هیچ اعتراضی از سوی بازرسی استانداری و سایر ارگانهای نظارتی بانجام رسید.

 

باید از مدیر محترم دانشگاه پرسید در حالی که اعتبار دولتی برای ساخت ساختمان دوم مجموعه سازمان مرکزی به صورت ردیف متمرکز وجود دارد چرا آن ساختمان شروع نمی شود و به جای آن ساختمان سلف که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباری برایش نگذاشته اند از محل بودجه های اختصاصی که می تواند صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی شود شروع می شود.

 

در کجای طرح جامع دانشگاه محل پارکینک بوستان معرفت به عنوان سلف دیده شده است. لازم است این طرح کاملا غیر کارشناسی متوقف و جلوی تخریب های فراوان انجام شده  گرفته شود و هیاتی مامور رسیدگی به اقدامات غیرکارشناسی یکسال گذشته از تخریب سر در اصلی دانشگاه و بازسازی مجدد ان تا برداشتن سایبانهای حصیری و تخریب برخی از خیابانها به بهانه های مختلف و ... گردد.

 

 

 

در توجیه قطع درختان سایت روابط عمومی ادعا نموده است که اینها در محلی دیگر کشت شده اند. بد نیست تصاویر غرس این درختان منتشر شود تا راست گویان مشخص گردند. درختان چند ساله چگونه می توانند جابجا شوند آن هم وقتی تیغ مبارک نهرکن انها را نابود کرده است؟

نویسنده:مرصاد بصیر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.