ID : 34680357
در کار گروه تخصصی اشتغال استان مطرح شد

الزام پرداخت 100 درصدی منابع اشتغال روستایی تا دهم تیرماه


استاندار یزد با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر رفع مشکل بیکاری در یزد گفت: 100درصد منابع اشتغال روستایی عشایری استان باید حداکثر تا دهم تیر ماه 1397جذب شود.

به گزارش یزدرسا، محمود زمانی قمی در کار گروه تخصصی اشتغال استان درباره عملکرد یزد در جذب تسهیلات اشتغال روستایی عشایری گفت: یزدی ها با  همت و تلاشی که دارند باید رتبه اول را در جذب اعتبارات و تسهیلات طرح های اشتغال روستایی عشایری کسب کنند.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم تسریع در رفع نواقص جذب اعتبار تخصیص یافته تصریح کرد: برای نظارت بر تلاش بانک ها در سرعت بخشیدن به پرداخت ها اگر لازم باشد شخصا در بانک ها حضور خواهد یافت و برخی پرونده ها را نیز بررسی خواهد کرد.
زمانی قمی یکی از مشکلات بانک ها در پرداخت سریعتر تسهیلات را تعلل شهرداری ها عنوان کرد و افزود: این مجموعه ها موظف هستند تا خارج از نوبت به استعلام های بانک های عامل در خصوص متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی عشایری پاسخ دهند.
وی با بیان  اینکه اشتغال خرد و کوچک می تواند در رفع مشکل بیکاری استان موثر واقع شود، تاکید کرد: در جلسه آینده بایستی از سوی دستگاه های مرتبط ،کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گزارشی از وضعیت اشتغال خانگی و خرد استان ارائه شود.
رئیس کارگروه اشتغال استان یزد در ادامه خطاب به فرمانداران یادآور شد: باید در ملاقات های مردمی به مشکلات مردم توجه جدی داشته باشید و رفع مشکلات و صیانت از انقلاب اسلامی را تکلیف خود بدانید.
استاندار یزد در پایان با تأکید بر اینکه برای بقای جمهوری اسلامی باید از ارزش ها دفاع کرد، گفت: مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با هوشمندی تمام و درک بالای مسئولیت پذیری برای نفی ظلم و ستم و آدم کشی و دفاع از مظلومان فلسطین به صحنه آمدند که جای تشکر دارد.


925  طرح اشتغال روستايي عشايري در يزد معرفي شد
محمدحسين ریاحی در ادامه جلسه، گزارشی از وضعیت عملکرد دستگاه ها، بانک ها و شهرستان ها در جذب اعتبار اشتغال روستایی عشایری ارائه داد و گفت: با دستور معاونت روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري 12 هزار ميليارد تومان براي اشتغال در روستاها و مناطق عشايري کشور اختصاص يافت.
مديرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي يزد افزود: در اجراي اين طرح در مرحله اول 832 ميليارد ریال به عنوان سهميه يزد اعلام شد که تعداد طرح هاي مصوب مرتبط با جهاد کشاورزي 726 طرح، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري 100طرح ، صنعت، معدن و تجارت 90 طرح، ارتباطات و فناوري اطلاعات 6 طرح، ورزش و جوانان 2 طرح و راهداري و حمل و نقل نيز يک طرح است.
وی اضافه کرد: تاکنون 511 طرح به بانک کشاورزي ، 108 مورد به پست بانک، 113 طرح به بانک توسعه و تعاون و 99 مورد نيز به صندوق کارآفريني اميد بعد از تصويب براي پرداخت تسهيلات به بانک های عامل ارسال شد.
رياحي گفت: براي جذب سريعتر و بيشتر تسهيلات، مقرر شد سه برابر سهميه شهرستان ها، فرمانداران طرح هاي اشتغالزا را بررسي و جهت تاييد به کميته فني استان ارسال کنند.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کم تا پايان مهلت تعيين شده براي جذب سهميه استان ، بانکها بايد سرعت تأييد و تصويب طرح ها را افزايش دهند.
این مقام مسئول در باره عملکرد شهرستانها در اين بخش هم گفت: بافق با تصويب 81ميليارد و 50 ميليون ريال بيشترين مصوبات را نسبت به سهميه سه برابري به خود اختصاص داده و در رتبه نخست قرار دارد.
دبير کارگروه اشتغال استان يزد ادامه داد: مهريز نيز با 198ميليارد و 818ميليون ريال تسهيلات نسبت به سهميه سه برابري در رتبه دوم قرار گرفته است.
سهميه اختصاصي يزد در مرحله اول طرح اشتغال روستايي و عشاير 832 ميليارد ريال بوده که 2برابر اين مبلغ تاکنون طرح هاي متقاضيان به بانکها براي دريافت تسهيلات معرفي شده است.
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.