ID : 11270950
پایگاه خبری صهیونیستی خبر داد

القاعده و داعش در حال آماده شدن برای نبردی سنگین با انصار الله یمن


سازمان تروریستی القاعده و داعش در حال افزایش سطح آمادگی خود در مناطق جنوبی و شرقی یمن هستند تا به نبرد ضد حوثی ها بپردازند.

به گزارش یزد رسا به نقل از بولتن نیوز، اسراییل که خود همپیمان تروریست هاست، از این نگران است که گروه انصارالله کنترل شهر بندری عدن در کنار دریای سرخ را در دست گیرد و از این طریق به بندر استراتژیک و حیاتی ایلات اسراییل دسترسی داشته باشد و احتمالا مانع عبور و مرور کشتی های رژیم جعلی صهیونیستی از این منطقه و فعالیت بندر ایلات شود.

 

به همین دلیل آنها خواهان تقویت تروریست های دوست خود مانند القاعده و داعش هستند تا آنها به نیابت از اسراییل جلوی حوثی ها را بگیرند. گفتنی است که منصور هادی و دیگر فعالان سیاسی خودفروخته یمنی ضمن دیدارهای مداوم با آمریکایی ها و سعودی ها خواهان دخالت و کمک آنها به تروریست ها هستند تا بتوانند بار دیگر با شکست حوثی ها به قدرت باز گردند، این در حالی است که انصارالله گروهی استوار بر حمایت مردم یمن است که بر حل و فصل مسائل بین خود یمنی ها و پرهیز از مداخلات خارجی در این کشور تاکید دارد.

 

 در همین رابطه پایگاه خبری «اسراییل نشنال نیوز» در گزارشی به بررسی این مساله پرداخته است. این پایگاه می نویسد: «حوثی ها به دنبال رسیدن به عدن هستند تا بتوانند دریای سرخ و ایلات را کنترل کنند، اما قبائل جنوب یمن، القاعده و داعش در حال آماده شدن برای نبردی سنگین با آنها هستند.»


صهیونیست ها خواهان تقویت تروریستها در مقابل انصار الله هستند

 

اسراییل نشنال نیوز در ادامه می نویسد: «علی رغم تلاشهای نماینده سازمان ملل برای رسیدن به راهکاری سیاسی، تلاش حوثی ها برای کنترل بر دیگر مناطق یمن در حال افزایش است، بعد از اینکه آنها پایتخت یمن یعنی صنعا را در اختیار گرفتند و دولت را سرنگون ساختند.»

 

این پایگاه صهیونیستی معتقد است: «سازمان ملل به دنیال راهکاری است که براساس آن مجلس موقت حوثی ها به رسمیت شناخته شود تا در عوض منصور هادی و خالد بحاح به مقام سابق خود به عنوان رییس جمهور و نخست وزیر بازگردند، کسانی که اکنون بعد از برکناری توسط حوثی ها در حبس خانگی به سر می برند.»


 

روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط گزارش داده است که قبائل استان های جنوبی یمن که نزدیک به ساحل هستند و سرشار از منابع نفتی هستند مانند شبوه ، لَحِج ، اَبیَن و ضالع اعلام کرده اند که مرزهای خود با منطقه بیده که اخیرا تحت کنترل حوثی ها قرار گرفت را می بندند.

 

به همین ترتیب قبائل در این مناطق اعلام کرده اند که در حال تاسیس یک «ارتش مردمی» به منظور متوقف ساختن پیشرفت های حوثی ها به سمت جنوب هستند. آنها همچنین تهدید کرده اند که علیه کسانی که به حوثی ها کمک کنند اقدام خواهند کرد.

 

پایگاه صهیونیست معتقد است: «سازمان تروریستی القاعده و داعش نیز در حال افزایش سطح آمادگی خود در مناطق جنوبی و شرقی کشور هستند تا به نبرد ضد حوثی ها کمک کنند، کسانی که به عنوان دشمن مشترک آنها پنداشته می شوند.»

 

در ادامه آمده است: «در اوایل این ماه حوثی ها بعد از اینکه تواستند دولت قبلی را شکست دهند و آن را منحل سازند دولت موقت را تاسیس کردند، و نیز شورای عالی انقلاب را، در کاخ ریاست جمهوری در صنعا. شورا در حال پیشبرد کارها برای برگزاری انتخابات برای مجلس ملی است.»

 

پایگاه صهیونیستی در ادامه اهداف حوثی ها را از دید خود شرح می دهد: «طرح حوثی ها این است که نخست استان های شبوه، حضرموت و مارب در جنوب که نفت خیز هستند کنترل شوند، با این ارزیابی که بدین طریق آنها می توانند منابع مالی لازم برای کنترل کردن کل یمن را فراهم کنند.»

 

در ادامه ادعا شده است: «تولید نفت در این سه منطقه در مجموع بیش از 70 درصد بودجه دولت را تشکیل می دهد. بعد از تصرف این سه استان، طرح حوثی ها تسخیر شهر بندری جنوبی عدن است، شهری که تمام ورود و خروج ها به دریای سرخ، و در نتیجه ایلات و اسراییل را کنترل می کند.»

خطوط تجاری اسراییل از دریای سرخ عبور می کنند، که این امر باعث می شود که خلیج عدن از ارزش استراتژیک بسیار بالایی برای آنها برخوردار باشد.

 

 

 

این پایگاه در پایان می نویسد: «ایران در اواخر ماه دسامبر سال گذشته یک رزمایش دریایی عظیم برگزار کرد که در آن کشتی های جنگی خود را به نزدیک مرزهای یمن فرستاد، این پیام رسانی روشنی در مورد منافع و اهداف این کشور است.»

انتهای پیام/د
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.