ID : 37800597
مدیرکل مدیریت بحران یزد خبر داد

آماده‌باش چهار شهرستان استان جهت مقابله با سیل


محمود شاکری شمسی گفت: با توجه به اینکه احتمال طغیان روزدخانه‌ها وجود دارد، به چهار شهرستان تفت، مهریز، اشکذر و یزد آماده‌باش کامل داده‌ایم.

به گزارش یزدرسا، محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه هفته گذشته از نظر شرایط جوی و آب و هوایی شرایط ویژه‌ای را داشتیم، اظهار داشت: طی روزهای گذشته با وزیدن باد شدید و طوفان مواجه بودیم که طوفان در برخی از مناطق استان به 95 کیلومتر بر ساعت هم رسید و موجب شکسته شدن برخی درختان و سازه‌ها شد و خسارتی را نیز به گلخانه‌ها وارد کرد.

وی ادامه داد: پدیده دیگری که با آن روبرو شدیم، سرمازدگی بود که با کاهش دمای 8 درجه‌ای هوا به ویژه در مناطق ییلاقی، موجب شد که به برخی از سردرختی‌ها و باغات استان خسارت وارد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اضافه کرد: همچنین بارش رگباری را شاهد بودیم که موجب شد تا در بسیاری از رودخانه‌ها و مسیل‌ها آب جاری شود و متأسفانه در شهرستان اردکان شاهد فوت دو کودک نیز بودیم؛ لذا خواهش ما از همه مردم این است که از رفتن به کنار رودخانه پرهیز کنند تا دچار حادثه نشوند.

شاکری شمسی گفت: با وجود آنکه بارش باران مایه رحمت و برکت است و موجب خوشحالی کشاورزان شد، اما متأسفانه برخی جاها ما با تخریب مزارع مواجه شدیم و تعدادی از واحدهای مسکونی در روستاها آسیب دیده‌اند و سیلاب به چندتا از قنات‌ها نیز وارد شد و تعدادی راه روستایی هم خسارت دیدند.

وی افزود: بارندگی که از چهارشنیه تا الان داشتیم موجب شد تا برخی از راه‌های روستایی، آبنماها و برخی راه‌های بین مزارع آسیب ببینند، اما خوشبختانه با اقدام خوبی که از طریق اداره کل راهداری و جهاد کشاورزی به عمل آمد، در حال حاضر راهی مسدودی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تأکید کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی تا اواسط هفته جاری ادامه دارد و احتمال طغیان روزدخانه‌ها نیز وجود دارد، به چهار شهرستان تفت، مهریز، اشکذر و یزد آماده‌باش کامل داده‌ایم و البته شهرستان‌های دیگر هم از آمادگی لازم برای کمک برخوردار هستند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.