ID : 31340178
به بهانه حادثه تروریستی لاس وگاس؛

آماری تکان‌دهنده از کشتار مردم و دولتی که نمی‌تواند امنیت شهروندانش را تأمین کند


تنها در سال جاری در 273 مورد از تیراندازی‌های دسته‌جمعی بیش از 12 هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش یزدرسا، مرگبارترین تیراندازی جمعی در تاریخ معاصر آمریکا در شامگاه روز یکشنبه اول اکتبر رخ داد. در این رخداد استیون پادوک ۶۴ ساله بر روی هزاران نفری که در یک کنسرت موسیقی کانتری شرکت کرده بودند، آتش گشود. این حادثه ۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

دونالد ترامپ زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، در واکنش به حادثه تروریستی اورلاندو به شدت دولت را مورد انتقاد قرار داده و خواستار استعفای اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا شده بود.

این اتفاقات در آمریکا در حالی رخ می‌دهد که دولت این کشور قانون منع سفر تعدادی از کشورهای اسلامی به آمریکا را ابلاغ کرده است. قانونی که اصل آن مربوط به زمان اوباما بود و ترامپ اجرای آن را تسریع بخشید.

رخدادهایی شبیه به آنچه در لاس وگاس رخ داد، بیش از هر چیز بیانگر این واقعیت است که آمریکایی که تلاش می‌کند دیگران را به تروریسم و افراطی‌گری و منبع ناامنی معرفی کند، خود مهد ناامنی است و عامل اصلی آن هم بیش از هر چیز سیاست‌های دولت‌های مختلف در این کشور است. دولت‌هایی که فارغ از دموکرات یا جمهوری‌خواه بودنشان در عدم توانایی تأمین امنیت شهروندان آمریکا با هم اشتراک دارند.

در متمم قانون اساسی آمریکا که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ تصویب شده، آمده است که هر شهروند این کشور قانوناً مجاز به داشتن سلاح است. گفته می‌شود حدود ۴۳ درصد آمریکایی‌ها در منازل خود دست‌کم یک سلاح نگهداری می‌کنند. آمار موجود نشان می‌دهد که حدود ۳۰۰ میلیون تفنگ، کلت، تپانچه و سلاح‌های خودکار و نیمه‌خودکار در منازل آمریکایی‌ها نگهداری می‌شوند.

سالانه حدود ۳۰ هزار نفر در آمریکا با شلیک یک سلاح کشته می‌شوند. یعنی قربانیان خشونت از طریق بکارگیری سلاح در هر دو سال در آمریکا برابر با شمار سربازان کشته‌شده‌ این کشور در جنگ ویتنام است.

نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به واقعه تیراندازی لاس وگاس اعلام کرد: این خشونت‌ها روزانه دست‌کم جان 90 نفر از مردم آمریکا را می‌گیرد. تنها در سال جاری در 273 مورد از تیراندازی‌های دسته‌جمعی بیش از 12 هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، 1526863(بیش از یک و نیم ملیون) نفر از سال 1969 در آمریکا فقط با اسلحه کشته شده‌اند. این میزان کشتار در آمریکا در واقع قربانی قانون قرون وسطایی و بدوی حمل اسلحه شده‌اند. این موضوع بیانگر این است که دولت آمریکا امنیت جان شهروندانش را نمی‌تواند تأمین کند و به نوعی یک نسل‌کشی خاموش در آمریکا در جریان است.

به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، طبق آماری که توسط خود دولت آمریکا منتشر شده، تنها در دهه نخست قرن 21 از سال‌های 2000 تا ،2010 دست‌کم 169 هزار نفر در ایالت‌های مختلف آمریکا کشته شده‌اند. نکته قابل توجه اینکه این آمار شامل تعداد افراد به قتل رسیده در ایالت فلوریدا نمی‌شود!

فلوریدا یکی از ناامن‌ترین ایالت‌های آمریکا به حساب می‌آید که هر روزه شاهد حوادث تیراندازی گوناگونی است و هیچ آماری را در این رابطه ارائه نکرده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.