ID : 8547589
در هفته جاری؛

امام جمعه ابرکوه چوب های مسجد جامع ابرکوه را برید! +تصاویر


چوب هایی که به صورت ضربدری برای حفظ و استحکام بنای مسجد جامع بر روی دیوارها نصب شده بود پس از مرمت و استحکام بخشی با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ابرکوه بریده شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در این راستا اظهار داشت: چوب هایی که در مسجد جامع برای حفظ بنا پس از مرمت و بازسازی و استحکام بخشی با مدیریت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین همکاری هیئت امناء مسجد نصب شده بود، بریده شد.
حسینی افزود: مسجد جامع یکی از قدیمی ترین مساجد جهان اسلام است که در ابرکوه واقع شده و سابقه آن به عهد سلجوقیان می رسد. این مسجد دارای معماری بسیار قدیمی و باستانی و 4 ایوانه است. مسجد دارای 2 قبله می باشد که قبله اول بر اساس تشخیص اشتباه ساخته شده و پس از آن قبله صحیح ساخته شده است که به همین علت به دو قبله بودن نیز شهرت دارد.
وی اذعان داشت: به یاری خدا طرح توسعه مسجد و جامعی برای بهسازی و ساماندهی مسجد منظور شده که به زودی شاهد بهسازی این یادمان ماندگار گذشتگان خواهیم بود. قدمت این مسجد در ابرکوه به همه ی ارزش های دینی، فضائل و کمالات مردم این دیار بر می گردد.
در ادامه عباس قدیریان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابراز داشت: مسجد جامع یکی از قدیمی ترین مساجد است که با شماره 197 در سال 1312 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
قدیریان خاطر نشان کرد: طرح جامع و کامل بهسازی مسجد طی چندماه گذشته تکمیل و به تصویب رسیده است که اقدامات اولیه در راستای این بهسازی از قبیل مرمت و بازسازی سردرب که طبق الگوی سلجوقی بوده است، همچنین طرح محل اتصال شبستان و ایوان نیز انجام شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ادامه طرح بهسازی و مرمت به زودی شاهد بازگشت بنا به اصل خودش خواهیم بود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.