ID : 29236198
امام جمعه مهریز:

امام خمینی (ره) نه از تهدید دشمنان می هراسید و نه از لبخند آنها خوشحال می شد / منتخب ملت به توصیه های رهبری توجه کند


امام جمعه مهریز گفت: امام خمینی (ره) با اتکال به خداوند متعال از تهدید و سرزنش دشمنان نمی هراسید و از لبخند آنها نیز خوشحال نمی شد. او با پشتوانه ملت غیور ایران در مقابل دشمنان و خواسته های نابجای آنان ایستادگی می کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز در نماز جمعه این هفته مهریز ضمن تسلیت به مناسبت چهاردهم خرداد ماه و ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: امام دلسوز مردم بود. صداقت و شجاعت و تدبیر را در کنار علم و فضل و جهاد در برابر ظالمان و استکبار جهانی داشت. معنویت و معبودیت در کلام و رفتار او موج می زد. استقامت او در مقابل مستکبرین مثال زدنی است. امام عزیز برای امت اسلامی ایران، رمز استقامت و عزت بود.

محی الدینی همچنین با اشاره به مناسبت پانزدهم خرداد ماه، یاد و خاطره قیام خونین مردم ایران که نقطه عطفی در تحقق  و پیروزی انقلاب اسلامی بود را گرامی داشت.

وی درخصوص بصیرت امام خمینی ره افزود: با اتکال به خداوند متعال از تهدید و سرزنش دشمنان نمی هراسید و از لبخند آنها نیز خوشحال نمی شد. او با پشتوانه ملت غیور ایران در مقابل دشمنان و خواسته های نابجای آنان ایستادگی می کرد؛ امروز نیز مقام معظم رهبری می فرماید « آمریکا شیطان اکبر است. اگر کسی نمی داند بداند که آمریکا هیچ گاه سر سازش و دوستی با ملت ایران نداشته و ندارد.»

محی الدینی با اشاره به انتصاب شایسته ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله خامنه ای گفت: مجلس خبرگان رهبری با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین در سال 68 ،  قلب داغدار ملت را التیام بخشید و در مقابل دشمنان انقلاب که خواب ها دیده بودند و می گفتند امام رفت و فاتحه انقلاب خوانده شد، وجود مقام معظم رهبری نعمتی بزرگ است و راه او همان راه و آرمان امام راحل است.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند من انقلابی ام و انقلابی با دشمنان رفتار می کنم و سیاسی کاری نمی کنم خاطرنشان کرد:  استکبارستیزی ایشان مایه سربلندی نظام است و امروز نیز این نظام با رهبری های مقام معظم رهبری، با سلامت و صلابت از سختی ها و توطئه ها و فتنه هایی که بر این نظام می خواستند تحمیل کنند سربلند بیرون آمد.

وی افزود: دنیا و مردم و مسئولین می دانند که اگر تدبیرهای ایشان در فتنه هایی مانند آشوب های سال 78 و 88 نبود امروز شاهد اقتدار و امنیت و آرامش در ابعاد مختلف نبودیم. اگر بصیرت و شجاعت ایشان نبود و نقشه های دشمنان را نقش بر آب نمی کرد، نظام و انقلاب اسلامی لطمه های جبران ناپذیر بسیاری می دید. امیدواریم خداوند وجود ایشان را سلامتی بخشیده و از جمیع بلیات مصون و محفوظ بدارد.

امام جمعه مهریز ضمن تشکر از همه ملت ایران و مردم بزرگوار شهرستان مهریز به خاطر حضور جانانه در انتخابات سرنوشت ساز  بیست و نهم اردیبهشت ماه گفت: مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات خاری در چشم دشمنان بود و نشان دهنده استحکام نظام ما و جایگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار داشت:  نکند امروز برخلاف آرمان های بلند امام راحل و خون پاک شهیدان، کشور را زیر بار ذلت ببرند و تعهدهایی داده شود و سندهایی امضاء شود که در آینده ذلت ایران و ایرانی را در پی داشته باشد.

محی الدینی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب مردم، خطاب به وی و همکاران او عنوان کرد: آقای رئیس جمهورمنتخب، امیدواریم به پیام رهبر که بعد از انتخابات صادر شد توجه کافی داشته باشید؛ جوانان و اقتصاد مقاومتی و نقدهای سازنده ای که به شما و کابینه شما شده است را مدنظر داشته باشید وکاری کنید که عزت و حرمت ایران و ایرانی حفظ شود؛ اینها انتظارات ملت است.

وی گفت: کسانی هم که به شما رای نداده اند محترم شمرده شوند. نکند خدای ناکرده آنها را تضعیف کنید. به انتقادات سازنده آنها توجه کنید و موفقیت دولتمردان را در سایه ولایت آرزومندیم و باید خط قرمز ما ولایت فقیه باشد تا آسیبی به مملکت ما نرسد. 

امام جمعه مهریز در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه پلکانی به سمت تقواست و تقوا یعنی در همه احوال مراقب رفتار خود باشیم و خود را به این صفت پسندیده آراسته کنیم. برای رضایت و خشنودی خداوند و مصون ماندن جامعه از آسیب ها، باید تقوای فردی و جمعی و تقوای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رعایت کنیم.

محی الدینی با بیان اینکه حرمت این ماه عزیز را با روزه خواری و معصیت نشکنیم تا ان شاءالله مورد توجه الطاف خداوند قرار گیریم عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، این ماه ضیافت الله، ماه نزول قران و مغفرت و آمرزش است. توصیه می کنم به مردم شریف شهرستان مهریز که در این ایام نورانی و پربرکت، در نماز جماعت مساجد شرکت کرده و از رهنمودهای روحانیون شهرستان استفاده کنند.

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.