ID : 1647306
زیباکلام:

امروز به دادستانی احضار شدم/ بعد از بازپرسی با قرار کفالت آزاد شدم


استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: بنده امروز به دادستانی انقلاب و دادسرای ویژه رسانه و فرهنگ احضار شدم و در این جلسه به من تفهیم اتهام شد.

 به گزارش یزد رسا، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با دانا اظهار داشت: بنده امروز به دلیل اینکه دادستان علیه من اعلام جرم کرده بود به دادسرای انقلاب احضار شدم.

وی افزود: مواردی که دادستان برای احضار بنده به آنها استناد کرده بود، توهین و افترا به قوه قضائیه، تبلیغ علیه نظام، تضعیف نظام و تشویش اذهان عمومی بود.

وی در توضیح این مساله گفت: بنده نامه ای را به آقای شریعتمداری نوشته بودم؛ در واقع بعد از مخالفت جبهه پایداری و طرفداران احمدی نژاد در مجلس با توافقنامه ژنو و انتقاد ها به این توافقنامه بنده نامه ای را به آقای رسایی و سایر اعضای جبهه پایداری نوشتم و از آنها پرسیدم که این موضوع هسته ای چه سوئدی برای مملکت داسته است؟

زیبا کلام اظهار داشت: بنده در نامه ام به این مساله اشاره کردم حالا که موضوع هسته ای در حال حل شدن است چرا باید با آن مخالفت کرد.

استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: بعد از این نامه آقای شریعتمداری سلسله مطالبی را در صفحه 2 کیهان علیه بنده نوشت و بنده هم یک نامه سرگشاده به وی نوشتم و همان سوالی را که از آقای رسایی مطرح کرده بودم از وی هم پرسیدم.

زیباکلام اظهار داشت: البته آقای شریعتمداری مطالبی در این باره نوشت ولی به سوال من پاسخ نداد؛ شریعتمداری همچنین گفت که اگر زیباکلام خیلی دغدغه اقتصاد را دارد چرا از مفسدین اقتصادی و متهمین پرونده 3هزار میلیاردی دفاع می کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بود که بنده نامه دیگری را نوشتم و گفتم که از نظر حقوقی بنده بر کم و کیف پرونده اشراف ندارم ولی خیلی از اساتید حقوق دانشگاه تهران ایراداتی را به این محاکمه دارند و ایراد من هم این بود که این محاکمه بیشتر برای اغنای افکار عمومی است تا روشن شدن پرونده فساد 3 هزار میلیاردی؛ چرا که محاکمه برای اغنای افکار عمومی در هیچ جای جهان نمی تواند عادلانه باشد.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: آقای شریعتمداری در مطلب خود این مساله را عنوان کرده بود که در حال حاضر آمریکا با مساله هسته ای مخالف است و چون زیباکلام غرب زده است، از این موضوع می ترسد که بنده هم گفتم اگر آمریکا هم موافقت می کرد سوال من همچنان سر جای خودش است و بنده می خواهم بدانم این قضیه چه سودی برای ما داشت؟

زیباکلام گفت: بنده امروز به دادستانی انقلاب و دادسرای ویژه رسانه و فرهنگ احضار شدم و در این جلسه به من تفهیم اتهام شد.

وی اضافه کرد: بعد از حدود 4 الی 5 ساعت بازپرسی برای بنده قرار صادر شد و کفیل خواستند که مبلغ آن 50 میلیون تومان بود؛ بر همین اساس یکی از همکاران دانشگاه آمد و کفیل من شد.

زیباکلام در پایان خاطرنشان کرد : البته باید به این نکته هم اشاره کنم که معاون دادستان و رییس شعبه 12 بازپرسی رفتار بسیار خوبی داشتند؛ در حال حاضر هم منتظر هستم تا ببینم که طی روزهای آینده چه اتفاقی می افتاد؛ یا قرار منع تعقیب صادر می شود و یا پرونده برای طی مراحل بعدی به دادگاه فرستاده می شود.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.