ID : 12136312
ابتکار:

امروز بیش از هر چیز به نگاه اعتدالی به امام(ره) در عرصه بین المللی نیازمندیم


رئیس سازمان محیط زیست در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب گفت: امروزه برخی سعی می‌کنند ترجمانی غلط از اسلام و مقام زن ارائه دهند/ متأسفانه ما ایرانیان الگوی مصرف و معیشت صحیحی نداریم.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم ، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در همایش پاسداشت بانو خدیجه ثقفی گفت: زندگی ایشان پیامی به جهان اسلام است که الگوهای رفتاری و زندگی وی می‌تواند در جهان امروز و شرایط سخت امروز راهگشا باشد چرا که ایشان در نهضت امام خمینی با یقین و صبر در کنار ایشان ایستادگی کرد.


ابتکار ادامه داد: متأسفانه ما ایرانیان الگوی مصرف و معیشت صحیحی نداریم و تا رسیدن به رفتار مطلوب فاصله‌ای زیادی داریم در این راستا رفتارها و توجه بانو ثقفی به مسائل کوچک مانند صرفه‌جویی، توجه به طبیعت می‌تواند برای ما الگوی مناسب باشد تا در مسائلی چون مصرف صحیح آب انرژی و حتی تولید برای خود الگو داشته باشیم.


ابتکار با بیان اینکه امروزه برخی سعی می‌کنند ترجمانی غلط از اسلام و مقام زن ارائه دهند، گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر نقش امام در تبیین و تعریف جایگاه مقام زن شود چرا که ایشان همواره جایگاهی مهم و ماورائی برای زنان قائل بودند، حرکت ایشان در این راستا حرکت عمیق معرفتی و دینی بود چرا که ایشان با قراردادن روز ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن یک جریان‌سازی اجتماعی پدید آوردند و روز ولادت دخت پیامبر (ص) را از محافل و روایات به عرصه اجتماع آوردند تا برای همه الگوسازی شود.


رئیس سازمان محیط زیست تأکید کرد: ما بیش از هر چیز به نگاه اعتدالی به امام در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه بین المللی و ایستادگی در برابر تحریف‌های عامدانه از اسلام و ضد زن که توسط برخی گروه‌های اسلام‌نمای داعشی انجام می‌شود نیازمندیم چرا که برخی از این گروه‌ها سعی دارند نگاهی ابزاری و خفّت‌بار به زنان داشته باشند و این نگاه را به دین مبین اسلام اطلاق می‌دهند ما رسالت داریم که نگاهی اعتدالی و درست از این موارد ارائه دهیم.


ابتکار خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید سعی دارد این نگاه اعتدالی را در میان جامعه گسترش دهد و این نگاه نه تنها محدود به زنان بلکه باید در میان مردان و زنان انجام شود چرا که اگر تعادل‌بخشی گسترش یابد بسیاری از خشونت‌ها، اختلافات و نفرت‌ها وجود نخواهد داشت و این تعادل‌بخشی میان زنان و مردان در کشور ما یک امر ضروری است.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.