ID : 34419682
امام جمعه یزد:

آمریکایی‌ها فقط به دنبال منافع خودشان هستند/ نباید به دشمنان و حامیان آن‌ها دل بست


نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و اروپا و صهیونیست‌ها در طول این سال‌ها از هیچ فتنه‌انگیزی دریغ نکردند و برای ضربه زدن به ایران اسلامی هزینه‌های فراوانی کردند.

به گزارش یزدرسا، امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون وعده‌های الهی برای یاری مسلمین و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: از صدر اسلام تاکنون، مصادیق بسیاری پیرامون تحقق وعده‌هایی الهی در این خصوص وجود دارد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: این آیات قرآن، امروز نیز این وعده و بشارت را به مسلمین و توکل‌کنندگان به خداوند می‌دهد که  هرچقدر دشمنان توطئه کرده و برای نابودی و ضربه زدن به مسلمین برنامه‌ریزی کنند، خداوند از آن‌ها مقتدرتر و تواناتر است و همواره یاور مسلمین خواهد بود.

وی تأکید کرد: با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی و علی‌رغم وجود همه فتنه‌انگیزی‌ها و فشارها و تحریم‌ها، همواره شاهد رشد و تعالی انقلاب و  ضعف مستکبرین بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و اروپا و صهیونیست‌ها در طول این سال‌ها از هیچ فتنه‌انگیزی دریغ نکردند و برای ضربه زدن به ایران اسلامی هزینه‌های فراوانی کردند، اما به اهداف شوم خود نرسیدند.

ناصری یادآور شد: خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی به دلیل عنایت خداوند و اعتماد مردم ما به وعده‌های الهی و اتحاد و همدلی آن‌ها در مسیر حق بود.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی همچنان به دشمنی‌ها ادامه خواهند داد، تصریح کرد: مستکبرین به دنبال این هستند تا اقتدار و عزت را از ایران اسلامی و مسلمین بگیرند، منافع آن‌ها را چپاول کنند و با ضعیف کردن جوامع اسلامی ظلم خود را برجهان حاکم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به موضوع برجام و خروج آمریکا از آن، گفت: این موضوع گویای این است که دولتمردان آمریکا در دنیا و در قبال سایر ملت ها و کشورها فقط به دنبال رسیدن به منافع خود هستند و هیچ توجهی به مسائل و مقررات جهانی ندارند.

ناصری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: این موضوع درس بزرگی است که نباید هیچگاه دل به دشمنان و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنها داد که استکبار به دنبال مطامع شیطانی خویش است.

وی تأکید کرد: مسوولان باید بنابر توصیه های مقام معظم رهبری همواره با بصیرت در مسائل اقدام کنند و هیچگاه تسلیم اهداف و خواسته های دشمنان نشوند که راه عزت در گرو ایمان به خدا و مقاومت است.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد گفت: در کنار اعتقاد و اعتماد به خداوند و حرکت در مسیر الهی، اقشار مختلف مردم، مسئولین و گروه‌ها و جریانات سیاسی کشور باید باهم متحد و همدل باشند و در برابر دشمنان اختلافات را کنار بگذارند.

ناصری با تأکید بر لزوم وحدت بین مردم خاطرنشان کرد: همه باید منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح دهند و در برابر استکبار جهانی و آمریکا یکدل باشند، چراکه این مهم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اصلی ضروری است.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز بر لزوم اتحاد مسلمین با یکدیگر بارها تأکید کرده و بیان داشته است که گروهی که برای خداوند و در مسیر او جهاد کنند و همدل باشند از نصرت الهی بهره‌مند خواهند بود.

امام جمعه یزد همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی افزود: حل معضلات اقتصادی با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از عزم جهادی و انقلابی ممکن و میسر است و این مهم باید  موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

ناصری به اخلال بازار ارز و گرانی‌ها اخیر هم اشاره کرد و تصریح کرد: برخورد جدی با اخلال گران بازار باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد و برای حل معضلات اقتصادی و اشتغال نیز تلاش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط باید مضاعف شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان داشت: جلوگیری از قاچاق کالا و ورود اجناس خارجی به کشور خود بهترین راه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با نقشه های اقتصادی کفر جهانی و معاندان نظام اسلامی است که باید با دقت و درایت توسط مسوولان پیگیری شود.

ناصری به انتخابات مجلس لبنان و پیروزی جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و آن را به خاطر هوشیاری مردم و درک زمانی و مکانی حزب الله لبنان و مردم این کشور عنوان کرد.

وی به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نقش آن در سازندگی انسان ها در ابعاد معنوی و روحی اشاره کرد و گفت: باید مردم و جوانان قدر لحظات ناب ماه خودسازی و نزول قرآن را بدانند و از آن به نحو مناسب استفاده کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.