ID : 35995938
امام‌جمعه بخش بهمن:

آمریکا با بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی باردیگر چهره واقعی خود را نمایان کرد


امام‌جمعه بخش بهمن گفت: آمریکا از اینکه لقمه چرب و نرمی مثل ایران را ازدست‌داده ناراحت است و دشمنی دیرینه‌اش تمامی ندارد.

به گزارش یزدرسا، حجت‌الاسلام‌ رضا علیزاده در خطبه‌های نماز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم، گفت: برخی از افراد بی‌بصیرت علت دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی را رفتارهای ملت با آمریکا می‌دانند و مدعی‌اند، اگر شعار مرگ بر آمریکا قطع می‌شد یا دست از حمایت از ملت‌های مظلوم، انرژی هسته‌ای و قدرت موشکی برمی‌داشتند دشمنی آمریکا تمام می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه این تفکرات غلط زاییده ذهن افراد بی‌بصیرت است، افزود: دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران به چند دلیل تمام‌شدنی نیست.

امام جمعه بخش بهمن اظهار داشت: ماهیت استقلال طلبانه و ضداستكبارى انقلاب اسلامى و پایبندى ملت ایران به آن، ویژگی منحصربه‌فردی که آنها نتوانستند جمهوری اسلامی را مثل گاو شیرده منطقه یعنی عربستان در مشت بگیرند.

علیزاده بیان کرد: دومین علت این است که در حال حاضر ایران به‌عنوان یک کشور غنی و ثروتمند از چنگال آنها خارج‌شده و دولت آمریکا زیاده‌خواه از اینکه چنین لقمه چرب و نرمی را ازدست‌داده، ناراحت است.

وی، با اشاره به پیشرفت‌ها و بالندگی جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف که یکی دیگر از علل دشمنی استکبار است، تصریح کرد: امروز باید وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب برای نسل جوان و نوجوان، تبیین شود.

امام‌جمعه بخش بهمن یادآور شد: باید گفته شود که در دوران حکومت پهلوی روزانه 6 میلیون بشکه نفت یعنی 4 برابر امروز از کشور خارج می‌شد، درحالی‌که جمعیت ایران یک‌سوم امروز بود. اکثریت مردم که در روستاها هم زندگی می‌کردند از داشتن حداقل امکانات محروم بودند و کسی حق انتقاد نداشت.

علیزاده عنوان کرد: اما در عصر حاضر ایران در رشد و بالندگی علمی، نظامی، فناوری نانو، بهداشت و درمان و... جز 10 کشور اولین‌های دنیا است.

وی، ضمن بیان اینکه ایران فریاد مرگ بر آمریکا را در کشورهای دیگر طنین‌انداز کرد، گفت: خصلت حق‌خواهی و دفاع از مظلومان که در ملت ایران وجود دارد، چهارمین علتی است که غربیان از آن ترس و بیم دارند.

وی ادامه داد : این مستکبران و ظالمان که خون ملت‌های مظلوم را می‌مکند، تحمل دیدن وجود قدرتى برتر از خود که با ظلم مخالفت می‌کند و زیر بارشان نمى‏رود، را ندارند.

امام‌جمعه بخش بهمن، در بخشی از خطبه‌ها به پرتاپ ماهواره پیام که دستاورد علمی و پژوهشی نخبگان داخلی است، اشاره کرد و گفت: پرتاپ این ماهواره اگرچه موفقیت‌آمیز نبود ولی موجب عصبانیت دشمنان شد که مدعی هستند ایران تهدیدی برای منطقه است و نباید موشک و ماهواره داشته باشد.

علیزاده خاطرنشان کرد: خانم آمریکایی بعد از اسلام آوردن و شیعه شدن به جهت علاقه‌مندی به آرمان‌های امام راحل و انقلاب، به ایران مهاجرت کرد و باهدف نشر پیام این انقلاب و تمام کردن رسالت خود، به مستندسازی و خبرنگاری روی آورد.

وی عنوان کرد: اما دشمنان اسلام این حرکت وی را تحمل نکردند و با ورود این خانم به آمریکا که ادعا می‌کند مهد آزادی و دموکراسی است، وی را دستگیر و به بدترین نحو شکنجه و زندانی کردند و یک‌بار دیگر چهره زشت و واقعی خود را به دنیا نشان دادند.

علیزاده، ضمن گرامیداشت یاد شهدای هواپیمای بوئینگ 707 ارتش که در حال انتقال گوشت تنظیم بازار از قرقیزستان به ایران بودند، تأکید کرد: امروز کسانی که بدون توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی با احتکار، گران‌فروشی، مردم را در تنگنا و فشار اقتصادی قرار می‌دهند، باید پاسخگوی خون این شهدای عزیز باشند.

امام‌جمعه بخش بهمن در پایان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایشان اولین شهید دفاع از ولایت، است که درس ولایتمداری را به مردم آموخت.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.