ID : 20300430
خطیب جمعه تفت:

آمریکا با بدعهدی در برجام، خود را بی‌آبروتر می‌کند


خطیب جمعه تفت گفت: آمریکا با بدعهدی در اجرای برجام، خود را بی آبرو تر می کند.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، امام‌جمعه موقت تفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک سالروز بعثت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: این روز بزرگ‌ترین روز تاریخ خلقت انسان بوده است.

حجت‌الاسلام «سید محمد سرمه چشم» از این روز به‌عنوان روز فلاح و رستگاری و نجات نام برد و گفت: به همین دلیل باید روز ۲۷ رجب بیش از هرروز دیگری جشن و سرور به پا شود.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) برای کامل کردن اخلاق مبعوث شدند و امروز آنچه سبب ناراحتی و رنج بشریت است فقدان اخلاقیات انسانی و فاصله گرفتن جوامع جهانی از اخلاق است.

خطیب جمعه تفت، هفته معلم را بهانه‌ای دانست تا در آن از خدمات معلمین و احترام به مقام آنان در جامعه تجلیل شود .

وی به تشریح جایگاه والای معلم در فرهنگ دینی و اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه معلم را در فرهنگ دینی و اسلامی ما والا و ارزشمنداست به‌گونه‌ای که در سخنان بسیاری از بزرگان دین و انقلاب مقام معلم به مقام انبیای الهی سنجیده شده است .

حجت‌الاسلام سرمه چشم، در ادامه با اشاره به آیات قرانی نخستین معلم انسانیت را پروردگار متعال دانست و حضرت رسول را نیز بزرگ‌ترین معلم بشریت برشمرد.

وی همچنین روز جهانی کارگر را یادآور شد و اذعان داشت: کارگران در شرایط کنونی در عرصه‌‏های تولیدی و خدماتی نقش فعال و پویایی را بر عهده‌دارند و کار بزرگ حرکت چرخه‌های تولید بر عهده این قشر زحمت‌کش جامعه است.

امام‌جمعه موقت تفت به 24 رجب سالروز فتح خیبر نیز اشاره کرد و گفت: فتح خیبر توسط مسلمانان یک سال پس از صلح حدیبیه و با بدعهدی کفار انجام گرفت.

وی با تطبیق وقایع صدراسلام و شرایط امروز انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آمریکا با بدعهدی در اجرای برجام، خود را بی آبرو تر می کند و ان شالله فتح و ظفر اصلی بعد از این عهد شکنی ها است.

خطیب جمعه تفت همچنین بر برگزاری مراسمات شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهرستان تفت تاکید و خواستار بزرگداشت مقام این امام همام شد.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.