ID : 17452374
حسین حاجی:

آمریکا و غرب با تجهیز «بوکوحرام» می‌خواهد یک داعشِ‌آفریقایی را تربیت کند/آمریکا می‌خواهد سودان جدید در نیجریه تشکیل بدهد/ احتمالا اوضاع نیجریه وخیم‌تر از عراق خواهد شد


کارشناس مسائل بین الملل بیان اینکه آمریکا و غرب با تجهیز "بوکوحرام" می‌خواهد یک داعشِ‌آفریقایی را تربیت کند و آن‌ها را به جان مسلمانان بی‌اندازد گفت: احتمالا اوضاع نیجریه وخیم‌تر از عراق خواهد شد و بهتر است بگوییم که غربی‌ها به دنبال یک جنگ فرقه‌ای در درجه اول بین شیعیان و اهل تسنن و در درجه دوم بین مسلمانان و سایر ادیان هستند.

به گزارش یزدرسا ، حسین حاجی کارشناس مسائل بین الملل درمصاحبه با  راه دانا؛ با اشاره به کشتار شیعیان در کشور نیجریه اظهار داشت: موضوع حمله‌ ارتش نیجریه برعلیه شیعیان این کشور، اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و در زمان دولت قبلی نیجریه که در راس آن یک رئیس جمهور مسیحی بود، سابقه چنین حملاتی بر علیه شیعیان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه وقتی شیعیان در زمان رئیس جمهور مسیحی این کشور در دفاع از مردم مظلوم فلسطین راه‌پیمایی می‌کردند به طور وحشیانه‌ای مورد حملات نیروهای دولتی قرار می‌گرفتند افزود: رئیس جمهور مسلمانی هم که الان در این کشور انتخاب شده است، رویکردهای غربی، اسرائیلی و آمریکایی دارد و برخلاف تصورات، وضعیت شیعیان در دولت  "محمدو بوهاری" به مراتب بدتر و اسف‌بارتر از سابق شده است.

 

کارشناس مسائل بین الملل گفت: محبوبیت شیعیان در این کشور باعث شد تا آمریکایی‌ها از این موضوع احساس‌خطر کنند و با استفاده از "محمدو بوهاری" رئیس جمهور دست‌نشانده خودشان در نیجریه دست به کشتار شیعیان و پرداختن به نظریه‌ کثیف خونین کردن مرزهای تمدن اسلامی بزنند.

 

حاجی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با تکیه بر همین نظریه خونین بودن مرزهای تمدن اسلامی، در زمان جرج بوش بحث جنگ‌های صلیبی در میان مسلمانان را مطرح کردند، خاطر نشان کرد: پس از مطرح شدن جنگ‌های صلیبی در بین مسلمانان شاهد وقایع بسیار تلخ و شکننده‌ای در سطح جهان اسلام بوده‌ایم و همگان دیدند که به اسم اسلام چه بلایی برسر کشور‌های اسلامی و مسلمانان آوردند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب با تجهیز "بوکوحرام" می‌خواهد یک داعشِ‌آفریقایی را تربیت کند و آن‌ها به جان مسلمانان بیاندازد گفت: آمریکا می‌خواهد مسلمانان را انسان‌هایی معرفی کند که با زندگی مدرن مخالف هستند، با بهداشت مدرنی که سلامت جامعه را تضمین می‌کند مخالف هستند تا مردم دنیا اسلام را با میزان‌هایی چون "داعش" و "بوکوحرام" بشناسند.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: احتمالا اوضاع نیجریه وخیم‌تر از عراق خواهد شد و بهتر است بگوییم که غربی‌ها به دنبال یک جنگ فرقه‌ای در درجه اول  بین شیعیان و اهل تسنن و در درجه دوم بین مسلمانان و سایر ادیان هستند.

 

حاجی تصریح کرد: در واقع آمریکا و غرب می‌خواهد یک سودان جدید در نیجریه تشکیل بدهد و هماهنگونه که سودان به دو دسته شمالی و جنوبی تقسیم شد، می‌خواهد کاری کنند که نیجریه هم به دوسته تقسیم شود و پیروان سایر ادیان با مسلمان تماس و تعامل نداشته باشند.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.