ID : 9799668
نقوی حسینی:

امنیت اسرائیل برای آمریکا مهمتر از مذاکرات است/ آمریکا عهدشکن و خودبرتربین است/می‌خواهند فرصت را از ما بگیرند


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به همه دنیا ثابت کردیم که ما اهل گفت و گو و منطق هستیم و فعالیت هسته ای ما هیچ نوع انحرافی ندارد و فقط در حد صلح آمیز این فعالیت ها ساماندهی شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا ،سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تمدید توافق ژنو و نیت آمریکایی ها از ادامه دادن این روند، اظهار داشت:‌ باگذشت یک سال  از این مذاکرات با 1+5 باید گفت که جمهوری اسلامی ایران با گفت وگو، مذاکره و با اراده قوی، گفتمان و منطق وارد مذاکرات شد و حداقل به همه دنیا ثابت کردیم که ما اهل گفت و گو  و منطق هستیم و فعالیت هسته ای ما هیچ نوع انحرافی ندارد و فقط در حد صلح آمیز این فعالیت ها ساماندهی شده است.


وی افزود:‌ نهایتا استدلال محکم ما به توافق ژنو ختم شد. بعد از این توافق نیز ایران به تعهدات خودش عمل کرد و بازهم حسن نیت خود را اثبات کرد اما در این بین آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش نشان دادند که متعهد به مفاد عهدنامه نیستند و منافع سیاسی آمریکا و دوستانش بر منطق، استدلال و چارچوب های علمی و حقوقی غالب است.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان شب گذشته جان کری در رابطه با امنیت اسرائیل خاطرنشان کرد:‌ برای آمریکایی ها گویا امنیت رژیم غاصب اسرائیل مهمتر از مذاکرات و منافع و مصالح سایر کشورها است. عدم پایبندی به بندهای توافق ژنو بارها در عملکرد آمریکایی ها و دوستان غربی آن مشاهده شد اما با این حال نگذاشتند که ما به یک نقطه مشترک ثابت دست پبدا کنیم و  طرف مجبور شدند که مذاکرات تمدید شود.


نقوی حسینی تاکیدکرد: ما بازهم اعلام می‌کنیم که اگر این مذاکرات 10 سال هم طول بکشد، بازهم منطق محکم برای مذاکره داریم .ما اهل مذاکره و گفت و گو هستیم و برای خودمان منطق و استدلال قوی داشته و داریم.


وی با بیان اینکه هدف غربی ها مذاکره برای رسیدن به نتیجه نیست، توضیح داد: همانطور که رهبری فرمود آمریکا یک دولت عهدشکن و خودبرتربین است و با این کارها فقط قصد دارند فرصت را از ما بگیرند.


این نماینده مجلس بیان داشت:‌ به هرحال ما اعتقاد به مذاکره داریم و به دنیا ثابت کرده ایم و بازهم اثبات می‌کنیم  که فعالیت هسته ای ما در چارچوب مقررات بین المللی است و انحرافی وجود نخواهد داشت ولی بابد بدانیم که آمریکا و غربی ها به دنبال نتیجه برد-برد نیستند.



انتهای پیام/ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.