ID : 35265124
رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد

امهال تسهیلات بانکی برای جبران خسارت به کشاورزان یزدی


رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان یزد گفت: اگر محصولات بیمه نباشد نمی توان کمکی چندانی به این عزیزان کرد هر چند سعی می کنیم تا یکسری خدمات و کمک ها را به کشاورزان خسارت دیده ارائه دهیم که مهمترین آن امهال تسهیلات بانکی است.

رمضان اسپرس در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ درخصوص میزان پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان  استان یزد گفت:کشاورزان عزیز باید محصولات خود را در ابتدای هر سال زراعی بیمه کنند تا در هنگام بروز خسارت بتوانند خسارت وارده را به  کمک صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: اگر محصولات بیمه نباشد نمی توان کمکی چندانی به این عزیزان کرد هر چند سعی می کنیم تا یکسری خدمات و کمک ها را به کشاورزان خسارت دیده ارائه دهیم که مهمترین آن امهال تسهیلات  بانکی بوده و بر اساس دستورالعمل دولت،امهال تسهیلات بانکی تا سه سال و با بخشودگی جرایم و سود بانکی صورت می گیرد.

اسپرس تصریح کرد: با تشکیل کارگروه در شهرستان های مختلف میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی ارزیابی شده سپس به سازمان برنامه و بودجه اعلام و نهایتا به بانک مرکزی ارسال می شود و پس از آن کار امهال تسهیلات صورت می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی گفت: متاسفانه برخی کشاورزان در زمینه بیمه محصولات خود سهل انگاری کرده و زمانی که با خسارت روبرو می شوند از ما توقع کمک دارند که واقعا چنین امکانی برای ما وجود ندارد و تنها می توانیم به کشاورزانی که تسهیلات دریافت کرده اند کمک هایی ارائه دهیم که ذکر شد.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان سرمازدگی، طوفان، خشکسالی و مگس مدیترانه ای و آنفوآنزای پرندگان را مهمترین خسارت های بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: می توان از پسته،انار و گندم به عنوان مهمترین محصولاتی که در استان به آن ها خسارت وارده شده نام برد لذا از کشاورزان عزیز می خواهم در زمینه بیمه کردن محصولات خود اهتمام ویژه داشته باشند تا در صورت بروز خسارت با مشکل روبرو نشوند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.