ID : 1317376
دخیل عباس زارع زاده در شورای آموزش و پرورش بافق:

آموزش و پرورش بزرگترین مولد است/ بودجه۹۳ بدترین بودجه نوشته شده تاریخ انقلاب


نماینده مردم بافق در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: آموزش و پرورش مصرف کننده نیست بلکه باید آن را بزرگترین مولد بدانیم.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بافق، یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش بافق صبح امروز با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس و سایر اعضا برگزار شد.
بافق فقیرترین منطقه از لحاظ فضای آموزشی است
در ابتدای این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش بافق ضمن تبریک ایام خجسته پیش رو، گزارشی از وضعیت اداره خود ارائه کرد و گفت: بافق به لحاظ میزان فضای آموزشی تحت اختیار، جزو فقیرترین مناطق محسوب می شود. حتی ۳۰درصد از فضاهای موجود نیز باید تخریب و بازسازی شوند.
محمود خواجه ای با اشاره به موفقیت های آموزشی و پژوهشی کسب شده، بیان کرد: با افتخار اعلام می کنیم که سال گذشته ۱۰۰ درصد دانش آموزان برخی از مدارس بافق وارد دانشگاه شده اند. ۷ نفر از معلمان بافق نیز بعنوان معلم نمونه استان معرفی شدند که همت همکاران بزرگوار را می رساند.
وی به هوشمندسازی مدارس بافق اشاره کرد و افزود: در این زمینه زیاد موفق نبودیم چون بحث خیّری در بافق وجود ندارد.
دانش آموز و معلم جایگاه خود را ندارند
این مسئول بیان داشت: شاکله شخصیتی همه انسان ها تا ۶-۵ سالگی و اکثرا در آموزش و پرورش شکل می گیرد ولی تنها چیزی که در مملکت و شهر ما ارزش ندارد، نخست دانش آموز و دوم معلمی است که این دانش آموز را تعلیم می دهد.
خواجه ای با بیان مشکلات پیش روی نهاد خود، تصریح کرد: مشکلی که ما در سطح استان با آن مواجه هستیم این است که ادارات کل به مانند یک اداره برخوردار به ما نگاه می کنند و اعتبارات لازم را با بیان اینکه "جایتان کنار دریاست" به ما تخصیص نمی دهند.
در ادامه این جلسه گزارش تصویری عملکرد ماه گذشته آموزش و پرورش بافق پخش شد و بعد از آن چند تن از اعضاء شورا به ارائه گزارش فعالیت خود پرداختند، از مشکلات مدارس سخن گفتند و پیگیری نماینده در زمینه های مطرح شده را خواستار شدند.

صدمه به آموزش و پرورش لطمه به سیستم حیاتی فرهنگی کشور است/ آموزش و پرورش بزرگترین مولد است
سپس نماینده مردم بافق در مجلس، گفت: شدیدا دنبال جبران تمام مصیبت هایی که فرمودید، هستیم. جزو بدیهات است که اگر آموزش و پرورش لطمه بخورد، کل سیستم حیاتی فرهنگی کشور صدمه می بیند. آموزش و پرورش یک کارخانه انسان ساز است.
حجت الاسلام دخیل عباس زاره زاده بیان داشت: یکی از دلایلی که واقعا در فضای آموزش و پرورش تاثیر منفی دارد، نادیده گرفتن شخصیت دبیران است. شعار اشتباهی که در کشور حاکم شده این است که آموزش و پرورش مصرف کننده می باشد. این اوج نادانی است که شخصی این حرف را بزند. در حالی که ما باید آموزش و پرورش را بزرگترین مولد بدانیم.
فرهیخته تربیت شده در آموزش و پرورش یک ارزش افزوده است/ خام فروشی بزرگترین توهین به ایرانیان است
وی ضرورت تغییر نگرش ها نسبت به آموزش و پرورش را یادآور شد و اظهار داشت: بنده معتقدم که نیمی از درآمد کل کشور باید خرج آموزش و پرورش شود. بخاطر اینکه وقتی یک فرهیخته در این فضا تربیت شد، بعنوان یک ارزش افزوده محسوب می شود.
رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: چون به این ها توجه نکردیم، اکنون خام فروش شدیم که بزرگترین توهین به ایران و ایرانی است. یعنی ایرانی لیاقت فراوری کردن منابع را ندارد. کشور ما تا این وضعیت را داشته باشد، به هیچ جا نخواهد رسید.
زارع زاده اذعان داشت: مصیبت اینجاست که ما در نظام مدیریتی و آموزشی فرمول ها را بهم ریختیم و داریم خودباوری ها را کتمان می کنیم.
در مذاکرات نیازی به تحمیل کردن خود نداریم/ بودجه۹۳ بدترین بودجه نوشته شده در تاریخ انقلاب است
وی در ادامه بیان کرد: همین الآن، آقایان در مذاکرات ژنو چه کار دارند انجام می دهند؟ چه نیازی است که ما اینقدر خود را تحمیل کنیم؟ مقام معظم رهبری مرتب می گویند به خودتان توجه کنید. اگر درون را تقویت کنیم، آن ها محتاج ما می شوند. نفت، گاز، معادن و فکر ما منبع و موضوع احتیاج آنهاست و چیزی کم نداریم.
دخیل عباس زارع زاده با نامطلوب دانستن وضعیت بودجه سال ۹۳ گفت: بنده بخاطر این وضعیت بصورت داوطلبانه به کمیسیون تلفیق بودجه نرفتم. به نظر بنده بدترین بودجه ای که در طول دوران جمهوری اسلامی نوشته شده، همین است.
وی سپس افزود: با این وضعیت، جالب است که یکی از نماینده های استان یزد از بودجه دفاع کرده و صحبتش این بوده که (استان)یزد برخوردار است و پول را باید به سیستان و بلوچستان ببرند. بنده نیز گفتم شهرستان های بدتر از سیستان و بلوچستان در یزد وجود دارد و انگار برخی نمی بینند.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به نخستین سفر استانی دکتر روحانی به خوزستان، بیان داشت: شما اگر پول ندارید، پس این دست و دل بازی ها برای چیست؟
وی تصریح کرد: البته ما دعا می کنیم که انشاالله دولت دارا باشد، موفق شود و ما هم در خدمتش باشیم.
نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس، در پایان این جلسه که فرماندار بافق نیز در آن حضور داشت، از سفر رئیس ایمیدرو، معاون و قائم مقام وزیر به همراه ۸ نماینده مجلس به یزد خبر داد و گفت: بنده این هیئت را به شهرستان بافق خواهم آورد.
گفتنی است این نماینده در ادامه سفر خود به بافق، در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان به عیادت حجت الاسلام سید جواد میرغنی زاده روحانی پیشکسوت بافق رفت و سپس در جلسه شورای تامین بافق حضور یافت.
لازم به ذکر است که برگزاری جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر و بازدید از کارخانه کاشی بافق از دیگر برنامه های امروز حجت الاسلام زارع زاده می باشد.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.