ID : 12591388
یادواره شهدای کارگر ابرکوه برگزار شد

آموزش کارگران بهترین راه رقابت با کالاهای خارجی است/ابرکوه بر سکوی پرش اقتصادی


امام جمعه ابرکوه در یادواره شهدای کارگر ابرکوه گفت: ابرکوه بر سکوی پرش اقتصادی قرار دارد و به لطف خدا زمینه جهش سریع و تأثیر گذار اقتصاد شهرستان از هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر، سومین یادواره شهدای کارگر ابرکوه، با حضور فرماندار، امام جمعه و برخی مسئولین و کارگران تلاشگر شهرستان برگزار شد.


سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در یادواره شهدای کارگر شهرستان ضمن اشاره به نقش کلیدی کارگران در چرخه اقتصاد اظهار داشت: پیدایش هر گونه انقلابی در عرصه اقتصادی مرهون وجود کارگران می باشد، چرا که کارگران در چند سال اخیر به ندای رهبر معظم انقلاب(مدظلله) لبیک گفته و موفق شدند گام های بلندی در مسیر توسعه اقتصادی بردارند.

 


تأمین امنیت شغلی کارگران، مهمترین عامل توسعه تولید در کشور/ بهترین راه رقابت با کالاهای خارجی آموزش، کارگران است
رسولی تصریح کرد: مهمترین مسئله در رابطه با کارگران، تأمین امنیت شغلی آنان است؛ اگر بتوانیم رضایت کارگران را داشته باشیم، پویایی، حرکت و تولید هر چه بیشتر را در کشور شاهد خواهیم بود. در این زمینه بهترین راهکار برای رقابت با کالاهای خارجی آموزش، تعلیم و تربیت کارگران و کارآفرینان است.


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: اسلام به بحث اقصاد اهتمام خاص دارد و به کار اهمیت می دهد. در خصوص ارزش اقتصاد، اسلام هیچ گاه اصالت را به اقتصاد نمی دهد، بلکه اقتصاد محصول دست انسان است، نه اینکه انسان محصول چرخ اقتصاد.

 


ابرکوه بر سکوی پرش اقتصادی قرار دارد
حسینی افزود: درکشور ما کارگران جایگاه ویژه و برجسته ای در امر رونق بخشیدن به حیات اقتصادی دارند. هفته کار و کارگر بهانه ای است برای تقدیر از کارگران و پی بردن به ارزش اقتصادی و کار آنان در راستای استقلال کشور؛ چرا که امروز  ایران از نظر اقتصادی هیچ گونه وابستگی به کشورهای استعمار گر ندارد، بلکه خود یکی از سنگرهای مبارزه با استکبار است.


وی تصریح کرد: سنگر اقتصاد در دست کارگران است و آنهارزمنده های جبهه های جهاد اقتصادی با دشمن هستند. ابرکوه بر سکوی پرش اقتصادی قرار دارد و به لطف خدا زمینه جهش سریع و تأثیر گذار اقتصاد شهرستان از هم اکنون آغاز شده و مردم کویر نشین سخت کوش و متدین که شاخصه آنها قنات، قنوت و قناعت است با تولید و ایجاد زمینه اشتغال، توسعه اقتصادی را به سرانجام خواهند رساند.


در پایان شهردار ابرکوه اظهار داشت: شهدا خون خود را اهدا کردند تا شعائر اسلامی پابرجا بماند. حضور کارگران نشان دهنده این است که آن ها سنگ زیرین و  زیربنای رشد و تعالی هر جامعه بوده و رکن اصلی توسعه شهری می باشند.


گفتنی است این یادواره در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران و به همت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شهرداری ابرکوه برگزار شد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.