ID : 24627661
امام جمعه موقت اردکان :

انتخابات آمریکا نشان داد آنها حتی نمی‌توانند کشور خود را اداره کنند/ فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج شود


امام جمعه موقت اردکان با اشاره به تلاش برخی از افراد در داخل کشور برای بزک کردن چهره دشمن گفت : انتخابات آمریکا نشان داد که آنها حتی نمی توانند کشور خود را اداره کنند .

به گزارش یزد رسا به نقل از اردکان گویا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت : باید تقوا و خط قرمزهای الهی را در تمام ابعاد زندگی فردی ، اجتماعی ، سیاسی و خانوادگی خود رعایت کنیم چرا که رعایت تقوا موجب عزت انسان می شود .

وی افزود : در زبان گفتار و نوشتار و همچنین در انتقاد کردن از مسئولین هم باید تقوا داشته باشیم و مسئولین نیز از انتقادهای سازنده استقبال کنند و از تخریب چهره فرد انتقاد کننده خودداری نمایند .

امام جمعه موقت اردکان در ادامه با اشاره به حرکت بزرگ پیاده روی اربعین ، جان باختن جمعی از هم استانی ها و همشهریان در فاجعه واژگونی اتوبوس حامل زائران حسینی (علیه السلام) را تسلیت گفت و به بیان فضیلت و جایگاه زیارت حضرت امام حسین (علیه السلام) و زائران کربلا پرداخت .

وی از مسئولین خواست که در زمینه بررسی عوامل این فاجعه پیگیری لازم را داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور گفت : قیام حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) مصداق کامل " هیهات من الذله " است و اگر ما امروز ادعای حسینی بودن را داریم معنایی ندارد که به غیر خدا اعتماد داشته باشیم .

وی اظهار داشت : امروز متأسفانه در داخل کشور با قلم و سخنان خود می خواهند چهره دشمنان قسم خورده این نظام و این انقلاب را بزک کنند و می گویند ما چاره ای نداریم و بایستی با آنها معامله کنیم و زیر بار دستورات آنها برویم .

خطیب جمعه اردکان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت : این دو نامزد انتخاباتی با یکدیگر چه کردند ؟ چطور صریحا آبرویی برای یکدیگر باقی نگذاشتند .

وی افزود : این ها نشان می دهد که وضعیت داخلی آمریکا و کسانی که ما می خواهیم با آنها معامله و مذاکره کنیم و به آنها امید داشته باشیم چگونه است . آنها حتی نمی توانند کشور خودشان را اداره کنند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور تصریح کرد : اگر ما می خواهیم حسینی باشیم و واقعاً فریاد " لیبک یا حسین (علیه السلام) " را با تمام معنا سر بدهیم بایستی نگاهمان به داخل کشور خودمان باشد و با اعتماد به خداوند و با صبر و مقاومت می توانیم مشکلات داخلی خود را برطرف کنیم .

وی گفت : امروز در خود کشور آمریکا پرچم آمریکا را آتش می زنند آنوقت در کشور ما بعضی از کسانی که ادعای روشنفکری دارند می گویند که ما نباید " مرگ بر آمریکا " بگوییم و نبایستی پرچم آمریکا را آتش بزنیم .

امام جمعه موقت اردکان در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به روز بزرگداشت علامه طباطبایی ، روز کتابخوانی و هفته کتاب را گرامی داشت و یکی از دغدغه های علماء ، مراجع و مقام معظم رهبری را موضوع کتاب و کتابخوانی دانست و افزود : باید فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه ترویج شود .

وی گفت : الان می بینیم که این فضای مجازی چگونه جای خود را در بین اقشار مختلف مردم باز کرده است در حالیکه هنوز استفاده از آن نیز فرهنگ سازی نشده است اما کتاب با قدمت دیرینه ای که دارد هنوز جایگاه و ارزش خود را در بین مردم پیدا نکرده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور اظهار داشت : باید ترویج فرهنگ کتابخوانی را از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم .

وی ضمن درخواست از مسئولین برای حمایت از تولید ، انتشار و توزیع کتابهای سالم گفت : باید در تولید کتاب نظارت کافی وجود داشته باشد تا تفکرات انحرافی و اعتقادات ناسالم ترویج نشود .

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.