ID : 19812071
در خطبه های نماز جمعه اردکان مطرح شد

انتقاد امام جمعه اردکان از کسانی که سنگ رابطه با آمریکا را به سینه می زنند


حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه اردکان گفت: اکنون سؤال ما این است که در طول این مدت که از قطع رابطه با آمریکا و همچنین از رحلت حضرت امام (ره) گذشته است آیا آمریکا عوض شده است ؟

به گزارش یزدرسا به نقل از اردکان گویا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت : امروز انرژی هسته ای ، تنها یک موضوع اقتصادی و مادی نیست بلکه نماد جهاد ، استقامت ، پایداری و خودباوری ملت بزرگ ایران است .

وی افزود : ملتی که هیچ کس به او کمک نکرد و درهای دنیا را به روی آنها بستند اما در موضوع هسته ای و غنی سازی اورانیوم به جایی رسید که دارندگان انرژی هسته ای و قدرت های هسته ای را مبهوت کرد.

امام جمعه اردکان گفت : این موفقیت آنقدر برای آنان شگفت آور بود که در ابتدا باور نمی کردند و انکار می کردند که ایرانی ها بتوانند اورانیوم را غنی سازی کنند اما چاره ای جز اقرار به حقیقت نداشتند .

وی اظهار داشت : ما در عرصه های دیگر مانند سلول های بنیادی ، موشک و ماهواره هم به موفقیت های خوبی دست یافته ایم اما دشمنان ما باور نمی کنند .

خطیب جمعه اردکان افزود : ما در انرژی هسته ای باوجود تحریم ها و بسته بودن درهای دنیا توانستیم چنین شگفتی هایی را خلق کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : ملت ایران در موضوع هسته ای ثابت کرد که می تواند روی پای خود بایستد و بدون تزلزل و التماس در برابر ابرقدرت ها و بدون کوتاه آمدن از اصول و بدون زیر پا گذاشتن خطوط قرمز خود به فناوری های روز دست پیدا کند و راه پر افتخار انقلاب را هم ادامه بدهد .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیستم فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا در سال 59 نیز هست گفت : در این روز حضرت امام خمینی (ره) در پیامی فرمودند که ؛ « ملت شریف مجاهد ما این قطع رابطه را به فال نیک گرفته و از مشکلاتی که در این راه بوجود می آید استقبال می کند . اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است . چنین رابطه ای همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است . ما ذلت را بخاطر اینکه رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم نخواهیم پذیرفت . رابطه داشتن با امثال آمریکا شرافتی ندارد . ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد . مادامی که آمریکا و اسرائیل اینطورند ما با آنها نمی توانیم زندگی کنیم . »

وی با اشاره به این جملات امام راحل اظهار داشت : اکنون سؤال ما این است که در طول این مدت که از قطع رابطه با آمریکا و همچنین از رحلت حضرت امام (ره) گذشته است آیا آمریکا عوض شده است ؟ آیا خوی استکباری آمریکا و جرم جنایتش ، تکبر و آدم کشی هایش ، حمله به مظلومان و تصرف کشورها و منابع مظلومان ، دخالت در امور کشورهای دیگر ، ترور و حمایت از تروریست ها عوض شده و یا کمتر شده است ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : اگر آمریکا عوض نشده بلکه این خوی درندگی او بیشتر هم شده مطمئناً رابطه ما با آمریکا جز خسارت محض ، هیچ چیز نخواهد بود .

وی با اشاره به تلاش برخی از افراد برای خوب جلوه دادن برقراری رابطه با آمریکا افزود : اگر عده ای بخواهند رابطه ما با آمریکا را توجیه کنند مطمئناً می خواهند ما را فریب بدهند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : ما برای هیچ چیز دنیوی و مادی حاضر نیستیم که به ذلت تن بدهیم .

وی گفت : ما حاضریم تحریم را تحمل کنیم و حاضریم فشار اقتصادی را بپذیریم اما هرگز حاضر نیستیم که ذلت را بپذیریم و خدای ناکرده به جایی برسیم که مردم و کشور ما در برابر ابرقدرت ها سر تعظیم فرود بیاورند و از اصول و ارزشهای انسانی و اسلامی خود کوتاه بیایند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : هرگز راضی به چنین کاری و چنین ذلتی نخواهیم بود .

وی اظهار داشت : داشتن عزت ، هزینه دارد و ان شاالله که ملت بزرگ ایران این راه پر افتخار را که ثمره خون شهداست را با افتخار طی خواهد کرد و میوه های شیرین آن را خواهد چشید .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : بنیاد مسکن جزو اولین نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) به منظور تهیه مسکن برای محرومان جامعه تأسیس گردید .

وی افزود : مقام معظم رهبری هم از بنیاد مسکن حمایت کردند و آن را یکی از برکات ماندگار این انقلاب نامیدند و بر باقی ماندن آن اصرار ورزیدند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان بنیاد مسکن ، یکی از مشکلات مهم امروز جوانان و محرومان را تهیه مسکن دانست و از کسانی که توانایی دارند خواست که در این راه تلاش کنند .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، تبریک حلول ماه رجب و بیان ویژگی های آن ، تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) ، تأکید بر لزوم بهره گیری از برکات و فیوضات ماه رجب و لیلة الرغائب و تسلیت شهادت حضرت امام هادی (ع) از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.