ID : 12677372
واکنش بنیاد نخبگان یزد به انتقاد درباره «برگزاری همایش آذر یزدی»

انتقاد در خصوص «همایش آذر یزدی» شبهه ایجاد کرد/برای تبلیغات همایش 18 سازمان و ارگان پای کار بودند


سلطانی با بیان اینکه اقبال حضور مردم در مراسم و همایش های علمی، فرهنگی و هنری بسیار کم شده است گفت: مسئولین باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و از همین رو ماهم پیش بینی می کردیم که حضور در همایش آذر یزدی کمرنگ باشد.

به گزارش یزد رسا، چندی پیش خبری بر روی خط خبری رسانه های استان با عنوان «همایش ملی آذر یزدی» قرار گرفت به طوری که هر روز با اخبار گونانون و اظهار نظرها، برگزاری این همایش ملی به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی استان قلمداد شد.

 

اما با گذشت زمان و اجرا شدن همایش، برخی از ابعاد آن با آنچه در ذهن مخاطب به عنوان یک «همایش ملی» جا گرفته بود تفاوت فاحشی پیدا کرد که متعاقباً انتقادی را از برخی رسانه ها به دنبال داشت.

 

به دنبال انتقادی که در پی برخی رسانه ها صورت گرفته روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد برای روشن تر شدن زوایای دیگر این همایش به انتقادها واکنش نشان داد و توضیحات بیشتری را در نحوه برگزاری همایش داد.

 

حامد سلطانی در مصاحبه با یزد رسا گفت: طبق فرمایشی از مقام معظم رهبری که می فرمایند:من بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون کتاب های استاد آذر یزدی هستم به اهمیت بیشتر این موضوع پرداختیم.


مسئول روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان یزد افزود: یکی از ویژگی های استاد آذر یزدی این بود که زیاد سواد نداشت اما به خاطراین که کتاب و کتاب خوانی را بسیار دوست داشت او را به چهره ای شاخص تبدیل کرد.

سلطانی ادامه داد: بطور کلی کتاب خوانی و مطالعه زیاد باعث نخبه پروری می شود و ما به همین دلیل ایشان را به عنوان الگو انتخاب کردیم برای نخبگان و جوانان کشور و تلاش کردیم استاد را مجددا معرفی کنیم و درصدد این برآمدیم که همایش ایشان ملی باشد.


وی ابراز کرد: همایش «آذر یزدی» از چند ماه قبل فراخوان داده شده بود و درهمین خصوص کمیته علمی شکل گرفت که نقطه قوت ما به حساب می آمد.اعضای کمیته علمی را دکتر محمدی از شعرای استان مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار، عالیه محرابی مفتخر ترین شاعره یزدی و عضو انجمن شعرکشور احمدرضا قدیریان از شعرای به نام استان، دکتر شاه رضایی مدیرکل دفترالگو سازی وتکریم بنیاد نخبگان، دکتر مصطفی رحماندوست و دکتر پویان عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و همچنین اسدالله شکرانه از نویسندگان استان و رییس بنیاد آذر یزدی  تشکیل می دادند که ما در انتخاب این افراد خیلی تامل کردیم تا یک تیم قوی را داشته باشیم.

سلطانی تصریح کرد: همه جزئیات و کلیات همایش از ماه ها قبل زیر نظر این کمیته مورد بررسی و انتخاب قرار گرفت.


وی افزود: در بحث اطلاع رسانی ما 18 سازمان وارگان پای کار بودند که ما از قبل  به حدود 24 سازمان پیشنهاد دادیم و خواستار تبلیغ همایش شدیم.


سلطانی با تدکید بر اینکه برگزاری همایش استاد آذر یزدی یک عزم استانی شکل گرفت خاطر نشان کرد: از جمله استانداری، صدا و سیما، دانشگاه علم و هنر، جهاد دانشگاهی و ارگان های غیره، که این سازمان به نوعی مبلغ  این همایش بودند که به هرنحوی که توانایی داشتند ابلاغ کردند با پوستر، بنر و ارسال پیامک.


وی اذعان داشت: ما از تمامی پتانسیل هایی که برای تبلیغات همایش می توانستیم استفاده کنیم بهره بردیم.


مسئول روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان یزد ادامه داد: در مرحله بعدی ما در فضاهای اجتماعی هم با هنرمندان مختلفی در خصوص تبلیغات در ارتباط بودیم چون امروزه پاتوق هنرمندان و نخبگان،شعرا،ادبا و فرهیختگان شده است.

 

وی با بیان اینکه تیزر این همایش هم از طرف صدا و سیما چون دیر اماده شده بود متاسفانه فقط یک دفعه پخش شد گفت: در همین خصوص زیر نویس تلویزیونی هم  صورت گرفت.

 

سلطانی تصریح کرد: از همه مهمتر اطلاع رسانی های زیادی در همایش ها و برنامه های قبلی در رابطه با این همایش صورت گرفته بود و در ضمن اینکه دو روز قبل از همایش نشست خبری هم برگزار شد و رسانه ها حضور داشتند.


مسئول روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان یزد ابراز داشت: ما فراخوان را هم  در سراسر کشور تمدید کردیم تا اطلاع رسانی بهتری شکل بگیرد به همین دلیل استان های دیگر هم از این موضوع با خبر بودند بطوری که 8 نفر از برگزیدگان ما از خارج ازاستان یزد از شهرها و استان های مختلف کشوربودند حضور داشتند.

 

وی تأکید کرد: پیام هایی که از دکتر ستاری معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و همچنین دکتر الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور به همایش فرستاده شد اهمیت کار را می رساند و لازم به ذکر است که مسئولین از حوزه های مختلف همه دعوت بودند.

سلطانی تصریح کرد: ما بیشتر روی تبلیغات رسانه ای و پیامکی تمرکز کردیم تا بنر و پوستر چون اعتقاد داشتیم باز دهی بهتری دارد.


سلطانی با بیان اینکه اقبال حضور مردم در مراسم و همایش های علمی، فرهنگی و هنری بسیار کم شده است گفت: مسئولین باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و از همین رو ماهم پیش بینی می کردیم که حضور مردم کمرنگ باشد.


وی ادامه داد: تاریخ برنامه همایش ما از مدت ها پیش مشخص شده بود و تاریخ همایش با تاریخ ورود آیت الله نوری همدانی در یزد همراه شده بود که من اعتقادم این است که نیمی از مخاطبین به این دلیل نتوانستند در مراسم ما حضور پیدا کنند و در مراسم آیت الله نوری همدانی حضور داشتند مانند چهره شاخصی چون استاندار که از ماه ها قبل از حضور در همایش احساس تمایل کرده بودند و مسئولان دیگری که به همین دلیل نتوانستند حضور داشته باشند.


سلطانی افزود: یکی دیگر از دلایل استقبال کم جمعیت از همایش همزمان شدن با هفته معلم و کارگر بود که ما از هیچ کس گله ای هم نمی کنیم. در کل این همایش درجه یک نبود ولی درجه دو بود.


مسئول روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان یزد خاطرنشان کرد: وقتی همایشی برای یک شخصیت ملی صورت می گیرد تمام ارگان ها و تمامی قشرها باید حضور داشته باشند چون این محدود به همان شاخه مربوط به رشته آن شخص نمی شود.

 

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ادیب ادیبی
با سلام و ضمن خسته نباشید به گروه خبری یزد رسا و همچنین دوستان بنیاد نخبگان بایستی این سوال را پرسید صرف جمع کردن برخی آدمها که نمی شود امید داشت که همایش خوبی برگزار شود دقت و تاملی که شما در انتخاب افراد داشتید ستودنی است لیکن بایستی این دقت را هم به خرج می دادید این افراد برگزار کننده علیرغم وجوه متعالی شخصی که از نظر علمی یا رتبه ای در کشور دارند در بین ادیبان شعرا و نویسندگان چه جایگاهی دارند و تا چه اندازه شان برای این افراد قایل می شوند و اساسا سازمان یا بنیاد نخبگان از نظر سیستم اداری چه جایگاهی در برگزاری این همایش می تواند داشته باشد و سایر نهادهای ادبی پس چه کاره هستند و مشغول کدام کار که بنیاد نخبگان بایستی برگزار کننده باشد آذر اگر یزد نمی آمد شاید برایش بهتر بود و بیشتر شناخته می شد لیکن اصرار دوستان در یزد بودنش را هیچ تکریمی به همراه نداشت تنها عکس یادگاری و اسمی و بنیادی که عده ای در این رهگذر به چیزی برسند بهانه آذر را افراد زیادی دارند لیکن بهانه ادبیات و ادبیات یزد را کمتر افرادی دارند بهتر است برای عدم استقبال دوستان خوب قدری به خود رجوع کنید گفته شد هفته کار و کارگر مگر آذر کارگر بود که کارگران بایستی توجه می کردند یا اداره کار باید توجه می کرد یا چه تعداد از افرادی که دغدغه آذر و ادبیات کودک را دارند درگیر مسایل و حضور آیت الله نوری همدانی بودند که تقصیر این و آن می اندازید یا حضور استاندار جز رسمیت بخشیدن به مجلس و کشاندن عده ای افراد دولتی که خاصیتی برای ادبیات کودک هم ندارد فایده دیگری هم داشت بهانه تراشی نکنید لطفا به دنبال رفع اشکالات کار باشید برادر خوب فرافکنی دردی را دوا نمی کند و ضمن تشکر از تلاشهای شما تا اینجای کار امیدواریم این بار برنامه ای در خور و شان ادبیات کودک و نوجوان و مرحوم آذر یزدی برگزار گردد . با تشکر
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ ۱۳:۵۸.