ID : 30481160
دکتر ابویی در گفت وگو با یزدرسا:

اندیشه و گفتمان شهید حججی ها باید مدام در جامعه ترویج شود


رئیس بنیاد نهج البلاغه گفت: وصیت‌نامه شهید، افکار و گفتمان شهید و اندیشه‌های این شهید و دیگر شهدا بایستی بیش از این رسانه‌ای شود و در جامعه مورد توجه و یادآوری شود.

حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا ابویی با اشاره به شهادت شهید حججی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: شهادت در طول تاریخ اسلام همواره یک چراغ روشنگر و هدایت کننده به سوی معارف اللهی برای افراد و جامعه بوده است. هر ملتی که جوانان با ایمان و رشیدی که حاضر به جانبازی در راه اهداف و آرمان‌های جامعه هستند را در خود داشته باشد، طبعا همواره دست برتر را در مبارزه با دشمنانش دارد. شهید حججی در زمان ما یکی از مصادیق این واقعیت است.

وی با بیان عواملی که موجب درخشش شهید حججی شد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد درجات ایمانی و رشادت شهید حججی از یک سو، مظلومیت و محجوبیت او از سوی دیگر و در عین حال فضای آماده‌ای که بستر جلب توجه عمومی را به سوی وی فراهم کرد؛ هر سه این عوامل موجب شده که این شهید عزیز درخشش بیشتری در میان سایر شهدای مدافع حرم داشته باشد.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد ادامه داد: تا جایی که من در ذهنم است، به یاد ندارم که در بین شهدای مدافع حرم ایرانی، فرد دیگری بوده باشد که شهادتش به شکل جدا کردن سر از بدن بوده و در عین حال این مسئله رسانه‌ای هم شده باشد و داعش خود تصاویر چنین جنایتی را به طور عمومی منتشر کند. لذا همین موضوع خود به مسئله شهادت ایشان و بازتاب‌ها در قبال آن اثر گذاشت و دشمنی که می‌خواست با این شیوه به شهادت رساندن او و انتشار تصاویر آن در فضای عمومی، در روحیه رزمندگان خلل وارد کند؛ تودهنی شدیدی خورد و موج تقدیر و تشکر و ابراز عشق و ارادت جامعه به شهید سرجدا، فضای مثبت گسترده‌ای در حمایت از شهدای مدافع حرم و ابراز تنفر از دشمنان به وجود آورد.

ابویی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حججی اظهار داشت: نظر شخصی من این است که صفای او و ارتباطی که با حضرت حق داشته به گونه‌ای بوده که خداوند اینطور خواسته که این شهید برجسته شود و به عنوان الگو در بین شهدای زمان ما باشد. در متن روایات و سیره اهل بیت علیهم‌السلام هم این واقعیت وجود دارد که کسانی که صفای باطن و نورانیت و اخلاص بیشتری دارند، در پیشگاه اللهی خوش‌تر و بیشتر می‌درخشند.

وی با تأکید بر لزوم نشر گفتمان و اندیشه‌های شهدای مدافح حرم در جامعه گفت: اما صرف درخشش شهید حججی در میان انبوه ستارگان عرصه شهادت برای ترویج آرمان‌ها و افکار شهدا در بستر جامعه کافی نیست؛ بلکه وصیت‌نامه شهید، افکار و گفتمان شهید و اندیشه‌های این شهید و دیگر شهدا بایستی بیش از این رسانه‌ای شود و در جامعه مورد توجه و یادآوری شود. به طوری که اولا الگوی حوانان قرار بگیرد و ثاینا تلاش شود در معرض حوادث ایام به فراموشی سپرده نشود.

ابویی با یادآوری اقدامات جدید برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم عنوان کرد: این مسئله البته ایجاد موج جدیدی را می‌طلبد؛ به طوری که نام‌گذاری میادین و اماکن مختلف، انتشار خاطرات، برگزاری مراسم‌های یادبود شهدا و دیگر اقداماتی که بتواند یاد شهدا را زنده نگه دارد، از جمله کارهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.