ID : 19497260
تولید کننده موفق ابرکوهی :

انگیزه ام تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل است/ تولید کنندگان صنایع زودبازده، نیازمند حمایت مسئولان


یکی از تولید کننده های موفق ابرکوهی در پرورش قارچ گفت: با هدف رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان اقدام به پرورش قارچ کردم و توانستم در مدت کوتاه، 4 و نیم تن تولید داشته باشم.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، با توجه به ده فرمان رهبرانقلاب در تحقق اقتصادی مقاومتی و لزوم نگاه ویژه دولت به صنایع متوسط و کوچک و زنده کردن تولید داخلی، علاوه بر اینکه این مساله به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی نیز می باشد.

خبرنگار ما با هدف معرفی تولید کنندگان کوچک و متوسط به دولتمردان جهت تسریع در اجرای فرمان رهبری، طی تماس تلفنی با مهدی غیب اللهی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان از تولید کننده ای در واحد اقتصاد مقاومتی در ابرکوه مشورت گرفت.

وی، جعفر رضایی را به عنوان یکی از تولید کنندگان موفق در زمینه تولید و پرورش قارچ معرفی کرد و گفت: رضایی توانسته است در اولین سال تولید خود، بیش از 4 تن قارچ تولید کند که شایسته است او را یکی از تولید کنندگان موفق ابرکوه از روستای تقی آباد بنامیم.

خبرنگار سرو ابرکوه به سراغ این تولید کننده نمونه رفت و از نزدیک با وضعیت کار وی آشنا شد.

رضایی به عنوان یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در ابرکوه، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی دانسته و اظهار کرد: لازم است، با توجه به اینکه سال 1395 از سوی رهبر انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده، با اهمیت به پروژه های داخلی، رونق اقتصادی کشور خود را افزایش دهیم و با این کار به فرمان رهبری لبیک گوییم.

رضایی ازکشاورزان با انگیزه و سخت کوش روستای تقی آباد از توابع بخش بهمن ابرکوه است که طعم محرومیت را در روستای محل زندگی خود لمس کرده است، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و دیگر همشهریان، اقدام به تولید قارچ کرده است.

انگیزه ام تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل و ایجاد اشتغال برای جوانان روستا است

این فعال حوزه اقتصادی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی منطقه و کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، سعی کردم با روی آوردن به کارهای تولیدی در ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خود موثر باشم تا با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود و نیروهای جوان کارآمد، درآمد زایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنم.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: با تشویق مسئولین جهاد کشاورزی ابرکوه و بخش بهمن توانستم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ نمایم؛ در گذشته پروانه 2000 متری برای تولید گرفتم ولی به دلیل بالا بودن هزینه توانستم تنها 115 متر تولید داشته باشم ولی اگر حمایت شوم و وامی که درخواست داده ام دریافت کنم واحد 2000متری را راه اندازی می کنم.


بیش از 4 تن تولید داشتم/ برای 8 نفر از جوانان اشتغال زایی شد

رضایی تصریح کرد: در فضای 115 متری و در 3 سالن محدود، با علاقه کار خود را شروع کردم و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از 8 نفر را مشغول کرد.

وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: این طرح در یک بازه زمانی ۸۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی میتواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

رضایی که کار خود را با پرورش قارچ آغاز کرده است، می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و توانستم با تلاش و پشتکار، بیش از 4 تن و نیم تولید قارچ از 15 تن کمپوست داشته باشم که این مقدار تولید، انگیزه ام را تقویت کرد.

تداوم این طرح نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی متولیان امر است/ صادرات قارچ به استان های همجوار

جعفر رضایی که خود اکنون در روستای محل تولدش یعنی تقی آباد زندگی می کند، روستاها را از بهترین مکان ها برای اجرای طرح های متنوع اقتصاد مقاومتی بیان می کند و می گوید: به واقع باید بدانیم که همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند؛ با همین انگیزه اهداف بلندی دارم و امید دارم که بتوانم در آینده تولید انبوهی در مقیاس 2000متری داشته باشم و تمامی محصولات را به استان های همجوار صادر کنم. اما این مطلب حمایت بیشتر مسئولین مربوطه را می طلبد.

این فعال حوزه اقتصاد مشاغل خانگی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: جوانان به جای مهاجرت به شهرها و یا بیکاری با مطالعه به مشاغل زودبازده وارد شوند تا بتوانند واحد تولیدی موثری داشته باشند، من در کنار پرورش قارچ، به پرورش بلدرچین نیز می پردازم تا بتوانم قدمی دیگر در راه تولید و عرضه مستقیم بردارم، ولی مشکل عمده در تولید بلدرچین، مشکل بازار مصرف است که با حمایت مسئولان، می توان این مانع را از سر راه برداشت.

«قارچ تازه» در کوتاه ترین زمان به دست همشهریان ابرکوهی می رسد

رضایی که انگیزه بسیاری در این زمینه دارد؛ گفت: از دیگر مشاغل که علاقه مندم در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنم،  پرورش گل های تزئینی و توت فرنگی است که امیدوارم بتوانم در این عرصه ها نیز قدم های موثری بردارم؛ اگر این واحد های تولیدی تاسیس شوند زمینه اشتغال برای 80 جوان فراهم می شود و خود اقدامی موثر در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی و خودکفایی شخصی است.

وی گفت: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی متولیان امر است؛ به لطف خدا مردم ابرکوه از قارچ های تولید شده و تازه استقبال فراوانی داشته اند و توانستم این محصول را به شهرستان های اقلید، آباده و مرکز استان یزد نیز صادر کنم؛ متاسفانه قارچ های وارداتی به ابرکوه بعد از 3 روز از نقط مختلف کشور وارد شهرستان می شود ولی اکنون تنها در فاصله 3 ساعته قارچ تازه به دست مصرف کننده می رسد.




summary-address :
Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.