ID : 29949664

اورژانس اجتماعی در تفت راه اندازی می‌شود


به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل آن در سطح شهرستان، بزودی یک واحد اورژانس اجتماعی همزمان با هفته بهزیستی در تفت راه اندازی می شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت؛ در اصل 156 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بـه مسئله پيشگيري از وقوع جرم و يا در اصول ديگر (از جمله اصل 10 و 29 )بـر تحكـيم بنيان خانواده و حمايت از افراد نيازمند تأكيد شده است. يكي از برنامه هايي كه درجمهوري اسلامي ايران از 10 سال قبـل آغـاز شـده و از جملـه اهـداف آن كمـك بـه قضا زدايي و پيشگيري از وقوع جرم است، «اورژانس اجتماعي» است كه توسط سازمان بهزيستي كشور تدوين شده و در حال اجرا است.

*افتتاح اورژانس اجتماعی با سامانه 123 در تفت بزودی

روز گذشته در دیدار فرماندار تفت با رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت، خبر راه اندازی یک واحد اورژانس اجتماعی در شهرستان همزمان با هفته بهزیستی اعلام شد.

فصاحت رییس بهزیستی شهرستان تفت، پیشرفت فیزیکی این اورژانس راحدود ۹۵درصد بیان کرد و افزود: کار احداث این اورژانس ازسال ۹۱شروع شده و درمرکز توانبخشی شهید عباسپورتفت احداث شده است.

وی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک اداره بهزیستی تفت هم به منظور ارائه خدمات بهتر و متمرکز به این مرکزانتقال می یابد.

*اورژانس اجتماعی قبل از مداخلات قضایی

برنامه اورژانس اجتماعي قصد دارد تا مداخلات رواني ـ اجتمـاعي را قبـل از مداخلات قضايي و انتظامي و حتي در كنار اين نوع مداخلات، انجام دهد كه اين مسئله در پيشگيري از وقوع جرم و قضازدايي نيز نقش مهمي ايفا مي كند.

شناسايي آسيب هاي اجتماعي شايع و در حال شيوع به صورت كشوري، منطقه اي و محلي نيـز از طريـق ايـن برنامه صورت می گیرد و در واقع اين نوع مداخلات تأثير بر چسب زني را به حـداقل خواهد رساند تا زمينه براي توانمندسازي افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتمـاعي و بازگشت آنها به زندگي سالم فراهم آيد.


انتهای پیام / م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.