ID : 15292568
به بهانه اکران فیلم محمد رسول الله (ص)؛

اکران فیلم«محمد رسول الله (ص)» یادآور حکایت فقر سینما در اشکذر


اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» یادآور حکایت فقر سینما در شهرستان اشکذر می باشد، فقری که به واسطه بی توجهی و سهل انگاری نسبت به یک نیاز واقعی ایجاد شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، رسانه های متعددی این روزها خبر اکران "فیلم محمد رسول الله(ص)" در سینماها و استقبال گسترده مردم از این فیلم فاخر را مخابره می کنند، اما اکران فیلم "محمد رسول الله (ص)" یادآور حکایت فقر سینما در شهرستان اشکذر می باشد.

سینما، با کارکردهای مختلف خود امروزه به خوبی توانسته است ارزش ها، فرهنگ ها و باورهای ملل و ادیان مختلف جهان را در قالبی کوتاه و بسته بندی شده به مخاطبان خود عرضه کند و آن ها را در معرض پیام های خود قرار دهد.

از طرفی سینما به عنوان یک رسانه پرمخاطب و عام پسند سهم به سزایی در پرکردن اوقات خانواده ها و به خصوص جوانان ایفا می کند که نمیتوان به سادگی از اهمیت وجودی آن گذشت.

و اینک به جرات می توان گفت اثر تحسین برانگیز مجید مجیدی که به بهترین وجه ممکن زندگانی پربرکت رسول خاتم را در دوران کودکی ایشان به تصویر کشیده است، بزرگ ترین کار فرهنگی سینمای ایران بوده، اثری که در یک بازه زمانی چند ساعته انبوهی از مفاهیم و ارزش های ناب اسلامی را به مخاطبان خود عرضه می دارد.

اما اکران فیلم "محمد رسول الله (ص)" یادآور حکایت فقر سینما در شهرستان اشکذر می باشد، فقری که به واسطه بی توجهی و سهل انگاری نسبت به یک نیاز واقعی ایجاد شده. فقری که درصد زیادی از مردم اشکذر را از نعمت تماشای این فیلم محروم ساخته است.

در نگاه اول شاید اینطور تصور شود که آن هایی که اهل فیلم و سینما باشند با کمی هزینه می توانند این فیلم را در سینماهای شهر یزد مشاهده کنند اما نگاهی عمیق تر نشان می دهد که اگر سینمایی در قد و قواره شهرستان و مناسب با نیاز و جامعه هدف آن وجود داشت، بدون شک مخاطبان زیادی را به سمت خود می کشید و می توانست اثرات فرهنگی خوبی در دراز مدت در جامعه بی بهره از این فرهنگ غنی ایجاد کند.

فرهنگ سازی یکی از مولفه های اصلی کار فرهنگی بوده که این امر در اشکذر مورد بی مهری قرار گرفته است. این ادعا برخواسته از این  نگاه است که می گویند اگر به عنوان مثال سالن سینمایی در اشکذر ایجاد شود، بدون مخاطب خواهد ماند و این درحالی است که امروز درحالی شاهد استقبال خوب مردم یزد از فیلم "محمد رسول الله (ص)" هستیم  که زیرساخت ها و زمینه های فرهنگی آن از مدت ها پیش، درست همان زمانی که چنین دیدگاهی بر ایجاد سینما در یزد حاکم بود، ایجاد شده بود.

در آخر ذکر این مطلب ضروری است که از آنجایی که بایدهر نقدی با سازندگی همراه باشد، این نکته را یادآور می شوم که شهرستان اشکذر از ظرفیت غنی خیرینی بهره می برد که برای آبادانی و سربلندی سرزمین مادری خود از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. این امر می تواند با مدیریت صحیح مسئولین در جهت نیازهای اساسی تری نسبت به سایر آنچه که تا امروز به همت این عزیزان ساخته شده است، قرار گیرد.

ابوالفضل دهقانی اشکذری




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شیرافکن
احسنت
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۹:۵۴.