ID : 7901862
استاد حوزه در مراسم میلاد حضرت معصومه (س)

آگاهی و خودسازی دو رکن اصلی مادران امروز در تربیت فرزندان است


استاد حوزه و دانشگاه در مراسم میلاد حضرت معصومه(س) که در بافق برگزار شد گفت : تربیت صحیح دختران به عنوان مادران و همسران ابنده بسیار مهم است و آگاهی و خودسازی دو رکن اساسی و لازم برای مادران امروز در تربیت فرزندان است.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو از بافق، فاطمه دهقان زاده سخنران این مراسم با بیان بخشی از فضائل اخلاقی و شیوه زندگی حضرت معصومه (س) در طول عمر با برکت خویش اظهار داشت:  بانوان جامعه اسلامی موظفند با الگوگیری از سیره این بانوی بزرگوار زمینه‌ساز ایجاد خانواده و جامعه‌ای سالم باشند.

وی  یه اهمیت مقام و جایگاه این بانوی کریمه و زیارت نامه پر برکت ایشان پرداخت وگفت: حضرت معصومه‌((( در دوران زندگی خود همواره در راه کسب فضائل اخلاقی و علمی تلاش‌های فراوانی می‌کردند و روز به روز به درجه کمالاتشان افزوده می شد و دختران نیز با بهره‌گیری از فضائل اخلاقی این دخت امام بزرگوار می‌توانند در راه سعادت و خوشبختی خود گام بردارند.

استاد حوزه  با اشاره به اهمیت تربیت صحیح فرزندان و به‌ ویژه دختران به عنوان همسران و مادران آینده آگاهی و خودسازی را لازمه اصلی مادران در تربیت فرزندان دانست و افزود: دختران امروز باید با یادگیری صحیح مهارت‌های زندگی خود را برای مدیریت صحیح و متعالی خانواده‌های آینده خود آماده کنند که این مسئله نیز در گرو آموزش نکات تربیتی لازم از سوی مادران آنهاست.

وی با اشاره به ویژگی‌های بانو و دختر موفق گفت: دختر و بانوی موفق کسی است که بر اصول و اعتقادات خود پایبند باشد و تحت‌تأثیر سایرین قرار نگیرد.

دهقان زاده اظهار کرد: بانوان و دختران با شناخت فلسفه حجاب و پوشش مناسب در اجتماع و شناخت اصول اعتقادی خود می توانند به اصول دین خود پایبند باشند و با برنامه‌ریزی‌های صحیح در زمینه‌های مختلف در جامعه گام بردارند و تأثیرگذار باشند.

بیان شفاعت ویژه وعنایات خاص به زائران حضرت، ویژگی زیارت نامه وداشتن معرفت هنگام زیارت حضرت معصومه بخش دیگری از سخنان سخنران این مراسم بود.

گفتنی است : اجرای تواشیح، پخش کلیپ، مدیحه سرایی و اهدای جوایز به نخبگان بسیجی از بخش های دیگر این مراسم به شمار می رفت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.