ID : 39137047
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان یزد:

اگر وضعیت یزد قرمز یا نارنجی باشد سفر ممنوع است/ ممنوعیت اقامت در پارک‌های استان یزد در ایام نوروز


صالحی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان یزد با اشاره به ممنوعیت اقامت در پارک‌های استان یزد در ایام نوروز، گفت: اگر وضعیت یزد قرمز یا نارنجی باشد سفر ممنوع است.

علی صالحی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه وضعیت سفر در ایام نوروز همچنان دارای ابهاماتی است، گفت: این ابهامات هم به دلیل مشخص نبودن شرایط استان در ایام نوروز است و قطعاً اگر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار بگیریم، ورود پلاک‌های غیربومی و سفر به استان یزد ممنوع خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد اضافه کرد: اگر استان یزد در وضعیت آبی و زرد قرار بگیرد در جلسات ستاد سفر و ستاد کرونای استان یزد تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: طرح سفرهای هوشمند یا سفرهای ایمن از سوی میراث فرهنگی ارائه شده که علت طرح آن هم به خاطر فشارهای شدید اقتصادی است که کرونا بر میراث فرهنگی و مجموعه زیر نظر آن وارد ساخته است. در این طرح، هتل‌ها و مراکز گردشگری که امکان نظارت بر آنها وجود دارد اقدام به پذیرش مسافران نوروزی با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه مسافرت با خودروهای شخصی با قصد اقامت در پارک‌های استان یزد ممنوع است، اذعان کرد: به‌هیچ‌عنوان در پارک‌ها و مکان‌هایی که درگذشته میزبان مسافران نوروزی بودند، شاهد اقامت گردشگران نخواهیم بود و به‌شدت برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان یزد گفت: طی چند روز آینده تصمیمات نهایی و قطعی را در خصوص سفرهای نوروزی در استان یزد خواهیم گرفت.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.