ID : 17742551

آیا اعدام «شیخ نمر»، محصول«برجام» است؟!


«ایالات متحده و اروپا باید همکاری خود را با اسلام گرایان میانه رو هر چه بیشتر کنند وتغییر سیاسی در منطقه خاورمیانه با به همکاری فراخواندن جنبش های اسلامی میانه رو و تشکیلات مردم پسند آنها، به بهترین نحو امکان پذیر خواهد بود.»

به گزارش یزدرسا ، یکی از کاربران گوگل پلاس در مطلبی تحلیلی، اعدام شیخ نمر را از ضمائم نانوشته "برجام" خوانده و این گونه می آورد:" زبیگنیو برژینسکی (سپتامبر ۲۰۱۴) :" ما باید خیلی مواظب باشیم و میان اسلام واقعی با گروهی افراطی مسلمان تفاوت قائل شویم. اسلام اساسا دین صلح است. بیشتر مسلمانان میانه‌رو هستند. اگر امکانی برای کمک به اصلاح طلبی در ایران باشد باید کمک کنیم."

وارتان گریگوریان مدیر بنیاد کارنگی خطاب به باراک اوباما (سپتامبر ۲۰۱۴) : "ایالات متحده و اروپا باید همکاری خود را با اسلام گرایان میانه رو هر چه بیشتر کنند وتغییر سیاسی در منطقه خاورمیانه با به همکاری فراخواندن جنبش های اسلامی میانه رو و تشکیلات مردم پسند آنها، به بهترین نحو امکان پذیر خواهد بود."

حسن روحانی در مرکز امریکای نوین نیویورک (سپتامبر ۲۰۱۴) :"غرب باید از اسلام سیاسی میانه رو در خاورمیانه حمایت نماید."

"برجام"، ضمیمه های اعلام نشده ای دارد که بر ساماندهی جدید خاورمیانه و شمال افریقا حول محور حاکمیت "اسلام میانه رو" و حذف افراط گرایی(بخوانید انقلابی گری) تاکید دارد.
سرکوب مسلمانان انقلابی در نیجریه، فشار بر محور مقاومت از لبنان تا یمن و اعدام شیخ نمر در عربستان را باید در چنین بستری فهم کرد که امواج آن تا امریکای لاتین و حذف نیروهای انقلابی در ونزوئلا و آرژانتین پیش رفت وقتی وعده عدم بازگشت نیروهای انقلابی به راس دولت در ایران با "والله بالله و تالله" دوقبضه شد.

انتهای پیام/ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.