ID : 29891402
امام جمعه بخش بهمن:

ایران خواهان تعاملی عزتمندانه همگام با اصول انقلاب است/ شباهت بازیگران غائله 78 و فتنه 88 در نشانه رفتن ولایت


امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز برجام گفت: تعامل با دنیا یکی از اصول بدیهی است که باید مطابق اصول و سیاست های خارجی جمهوری اسلامی، با حفظ عزت ایران همراه باشد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز، ضمن اشاره به 23 تیرماه سالروز برجام که با عنوان« روز گفتگو و تعامل سازنده با دنيا» نامگذاری شده است، گفت: این روز را باید روز بعدعهدی آمریکا نامید، چرا که پس از برجام آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه با تحریم های بیشتر ایران ثابت کرد که هنوز هم قابل اعتماد نیست.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: اصل تعامل با دیگر کشورها یکی از اصول بدیهی و انکارناپذیر است اما باید مطابق اصول و سیاسیت های خارجی جمهوری اسلامی بوده و عزت و ارزشمندی را فدای منافع مادی نکند. ایران دو سوم سانتریفیوژهای خود را تعطیل، 98 درصد از ذخایر اورانیوم حساس را امحاء و قلب رآکتور آب سنگین خود را با سیمان پر کرد، تا به تعهداتش عمل کند اما آمریکا باز هم فریبکاری کرد.

علیزاده در ادامه به همبستگی ملی در دفاع از ارکان نظام و رهبری در سال 78 اشاره کرد و اظهار کرد: ایران اسلامی با تدابیر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب(حفظ الله) و حمایت های مردم تا کنون بحران های فراوانی را پشت سر گذاشته است که از جمله آن آشوب اخلالگران در سال 78 و همچنین فتنه 88 است.

وی ادامه داد: دشمنان در لباس جنبش دانشجویی اصول نظام را نشانه رفته بودند اما با به صحنه آمدن مردم پا به فرار گذاشتند. بازیگران و نقش‏آفرینان غائله 18 تیر 1378، شباهت ‏هاى فراوانى به بازیگران فتنه 88 در میزان وابستگى به بیگانگان و نشانه گرفتن اصل ولایت فقیه داشتند.

امام جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام نخستین مجلس خبرگان تلاش برای انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری پس از ارتحال امام بود که اهمیت این مسئله پس از 27 سال بر همگان واضح و روشن شده است؛ چرا که درایت ها و بصیرت های رهبری و رفتارهای هوشمندانه ایشان برای حل و فصل مشکلات نظام و انقلاب، تا کنون راهگشا بوده است.

حجت الاسلام علیزاده اذعان کرد: یکی از دستگاهای مهم کشور شورای نگهبان است که در سال های گذشته به جهت جدیّت در کار و محافظت از مصالح اسلام و مسلمین آماج حملات بد خواهان قرار گرفت. اگر این نهاد مقدس که ضامن تداوم انقلاب اسلامی است نبود، انقلاب به بیراهه کشیده می شد.

علیزاده در ادامه به دیگر مناسبت های هفته جدید اشاره کرد و پیشاپیش شهادت امام جعفر صادق (ع) را به کلیه شیعیان جهات تسلیت گفت.

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.