ID : 36780534
مهمترین محور خطبه های نماز جمعه این هفته یزد:

ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست/ باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد


تقدیر از اقدام فرزندان این مرز و بوم در توقیف نفتکش انگلیسی و شکستن هیمنه انگلیس و استکبار و همچنین سفارش سپردن جنگ اقتصادی به دست جوانان انقلابی از مهمترین محورهای خطبه های نمازجمعه استان یزد بود.

به گزارش یزدرسا؛ در چهلمین سال برپایی نماز جمعه، نماز جمعه این هفته در استان یزد نیز با شکوه تر از قبل و با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد. در ادامه فرازی از اهم خطبه های ائمه جمعه را ملاحظه می کنید:

 

ایران هیمنه انگلیس را با توقیف نفتکش این کشور شکست

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به چهلمین سالگرد برپایی اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی(ره)، گفت: نماز جمعه در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخودار است و قرآن و روایات نسبت به برپایی هرچه باشکوه‌تر آن تاکید کرده‌اند.

وی به جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و افزود: ارزش‌های نماز جمعه بسیار زیاد است و خدای متعال برنامه‌های اسلامی را به شکلی طرح ریزی کرده که مسلمانان بتوانند در کنار هم باشند و در مقابل دشمنانشان ایستادگی کنند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری بیان داشت: امروز دشمنان به دنبال ترویج بی بند و باری و دوری از ارزشهای اسلامی در ایران هستند و برای این هدف خود از رسانه‌های مختلف و فضای مجازی به صورت جدی استفاده می‌کنند. در این زمینه یکی از اقداماتی که باید به وسیله نماز جمعه انجام داد، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به وسیله روشنگری و بصیرت افزایی است.

وی با اشاره به اقدامات غرور آفرین سپاه پاسداران در شکست نقشه دشمن تاکید کرد: آمریکا و انگلیس می‌خواستند خلیج فارس را ناامن کنند و ایران را به این وسیله تحت فشار قرار دهند اما خدای متعال به ملت ما عنایت کرد و ‌در اولین اقدام پهپاد جاسوسی آنها را با یاری خداوند متعال ساقط کردیم. در مرحله بعدی جاسوسان آنها به دست سربازان امام زمان(عج) دستگیر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی توانست کشتی انگلیسی‌ها را گرفته و هیمنه آنها را بشکند و این کار سبب شده که خارجی‌ها زبان به تحسین ایران بگشایند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دنیا در مقابل توانایی‌های ایران اسلامی درمانده است گفت: دشمنان چیز دیگری برای تحریم ایران اسلامی ندارند و درمانده شده‌اند که چه کاری انجام دهند که بتوانند در مقابل ما بایستند.

 

پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی به دیدار هیئت عالی‌رتبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فلسطین را مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانسته و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و حماس را تحسین کردند.

امام جمعه ابرکوه افزود: رهبر انقلاب فرمودند: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد و نماز خواندن در مسجدالاقصی یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است.

 

باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد

حجت‌الاسلام رضا علیزاده بیان داشت: روحیه انقلابی حافظ کشور در برابر دشمنان است و دلیل استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امروز یکی از مشکلات پیش روی انقلاب رشد و ترویج تفکرات غیرانقلابی است که برخی تلاش می‌کنند کسانی دارای مسئولیت و در رأس کار باشند که اعتقادی به انقلاب و ارزش‌های آن ندارند.

امام جمعه بخش بهمن تضعیف روحیه انقلابی را از برنامه‌های دشمن برشمرد و گفت: آنچه این انقلاب را به ثمر رسانده و به یک درخت تنومند تبدیل کرده همین روحیه انقلابی است. امروز هم برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی و رفع مشکلات کشور و مبارزه با جنگ فرهنگی باید امورات کشور را به دست جوانان انقلابی سپرد.

وی ادامه داد: باید امورات را به دست کسانی سپرد که با تمام وجود آرمان‌های انقلاب را باور داشته باشند نه کسانی که بگویند ما بدون آمریکا نمی‌توانیم و احساس ضعف و ذلت و خواری کنند.

انتهای پیام/

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.