ID : 27873041

بازدید معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از مهریز +تصاویر


معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از نمایشگاه صنایع دستی مهریز در محوطه باغ جهانی پهلوان پور و قلعه سریزد بازدید کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز، معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صبح امروز از مجموعه های گردشگری و صنایع دستی مهریز بازدید کرد.

بهمن نامور مطلق از نمایشگاه صنایع دستی و موزه مردم شناسی که در محوطه باغ جهانی پهلوانپور دیدن کرد و بعد از آن از آسیاب میرزا نصرالله از آسیاب های قدیمی شهر مهریز که در انتهای این باغ است  و در مسیر آب قنات  حسن آباد مشیر و دهنو قرار دارد بازدید کرد.

وی  به همراه فرماندار و رئیس میراث فرهنگی و صنایع گردشگری مهریز و جمعی از دیگر از مسئولین شهرستان  به قلعه تاریخی روستای سریزد نیز سر زد و از نزدیک از فعالیت هایی که در این محل بازدید کرد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی بر بروز رسانی و نوآوری در صنایع دستی اصیل مهریز تاکید کرد و گفت: صنایع دستی اصیل مهریز مانند گیوه دوزی و چاقوسازی برای کارآمدتر بودن و مقبولیت بیشتر باید به روزرسانی شود و با شکل و طرح جدید ارائه شود.

نامور مطلق در مورد اعتبار مورد نیاز میراث فرهنگی شهرستان مهریز در جهت به روزرسانی و کارآمدتر کردن صنایع دستی اصیل این شهرستان قول مساعدی نداد. 

فرماندار مهریز هم چنین طی درخواست کتبی به معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی درخصوص اعتبار لازم جهت آموزش صنایع دستی به هنروران و علاقه مندان  و انجام کارهای تحقیقاتی در این حوزه و نیز تامین بودجه برای بازاریابی و بسته بندی صنایع دستی این شهرستان رایزنی کرد.

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.