ID : 34077690
فرماندار خاتم خبر داد

بازدید 75 هزار نفر از جاذبه های گردشگری خاتم


فرماندار خاتم با اشاره به اینکه بازدید گردشگران نوروز 1397 از این شهرستان در مقایسه با سال گذشته هفت درصد رشد داشت، گفت: در مجموع 75 هزار نفر از 28 اسفند ماه 96 تا پایان 13 فرورودین ماه جاری از این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ فرجام فاضلی فرماندار خاتم با اعلام این خبر اظهار داشت: در این مدت گردشگران علاوه بر بافت تاریخی شهرها و تعدادی از روستاها ، 26 هزار نفر نیز از جنگل های استان یزد در این منطقه و جاذبه های گردشگری و طبیعی خاتم بازدید داشته اند.

فاضلی با بیان اینکه  در این مدت 14 هزار و 600 نفر در خاتم اسکان داده شدند، گفت: جهانی شدن شهر یزد همچنین موقعیت خاتم در مسیر گردشگری استان های یزد، اصفهان و فارس موجب افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به منطقه شده است.

وی افزود: منطقه تفریحی سرچشمه هرات، جنگل های باغ شادی ، قلعه مروست و بافت های تاریخی منطقه در این مدت بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داد. 

فاضلی خاطر نشان کرد: امسال 2 نوروزگاه در محل شیخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسیح برگزار شد که توانمندی های بالقوه گردشگری خاتم اعم از بازی های بومی و محلی، نی و آوا های محلی، محصولات دامی، عشایری،کشاورزی، گیاهی و صنایع دستی شهرستان را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.