ID : 13019381
سردار جوانی:

بازرسی مدیریت شده از مراکز هسته‌ای یکی از واژه‌های قابل تفسیر در مذاکرات است


مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه: بحث بازرسی از اماکن نظامی زمانی مطرح شده که دشمن به دنبال گره زدن لغو تحریم‌ها به فرآیند بازرسی‌ها، نظارت‌ها و تأییدهای آژانس است.

به گزارش یزدرسا ،سردار یدالله جوانی، مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با «نسیم» در خصوص اظهارات اخیر عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای مبنی بر بازرسی مدیریت شده از اماکن نظامی ایران گفت: درب اماکن، سایت‌ها و مراکز نظامی کشور طبق سیاست‌های کلی نظام و خطوط قرمزی که از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده تحت هیچ شرایطی نباید بر روی بیگانگان باز شود.


وی همچنین گفت: آنها نباید به بهانه‌های بازرسی و نظارت بر تأسیسات هسته‌ای به مراکز نظامی و حریم دفاعی امنیتی کشور وارد شوند. این مسئله‌ای که مقام معظم رهبری تصریح فرمودند و خط قرمز انعطاف ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

 

معظم‌له هم به صراحت فرمودند که مسؤلان نظامی به هیچ وجه مأذون نیستند که این افراد را به درون مراکز نظامی راه دهند. دلیل این موضع هم روشن است، در هیچ جای دنیا کشورها نمی‌پذیرند که مراکز نظامی، سایت‌ها و محل فعالیت‌های نظامی و امکانات و تجهیزاتشان بر روی بیگانگان باز شود خصوصاً بیگانگانی که در موضع دشمنی هم قرار دارند.


مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به سابقه بد آژانس در این بازرسی‌ها نیز ادامه داد: آژانس انرژی اتمی متأسفانه در طی سال‌های گذشته امکان و ابزاری در اختیار آمریکا بوده و آمریکایی‌ها از طریق آژانس و در پوشش بازرسی‌ها به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند. از همین رو عقل و منطق و شرع حکم می‌کند که ما در راستای حفظ اسرار نظامی کشورمان و درزهای مجموعه‌های نظامی را بر روی بیگانگان بسته نگه داریم.

 

در این شرایط وقتی بحث بازرسی‌های مدیریت شده مطرح می‌شود خود این مسئله ابهام به وجود می‌آورد که بازرسی مدیریت شده به چه معنا است و این حدود و ثغور مدیریت را چه کسی تعریف می‌کند. این یکی از همان مواردی است که باید دقت بالایی صورت بگیرد و در واقع یکی از جاهایی که محل نگرانی است.


سردار جوانی با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری در خصوص اینکه طرف مقابل ما اصلا قابل اعتماد نیست، گفت: با توجه به نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند که طرف مقابل تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست و آنها به دنبال این هستند که از واژه‌هایی استفاده کنند که مبهم، دو پهلو و قابل تفسیر باشد به نظر می‌رسد که یکی از واژه‌هایی که قابل تفسیر خواهد بود همین بحث بازرسی‌های مدیریت شده است. در واقع چه کسی و چه مجموعه‌ای این نحوه بازرسی مدیریت شده را بخواهد در آینده مشخص و تعریف کند؟.


وی همچنین گفت: در آینده اینها می‌توانند به دلخواه خودشان همین بازرسی‌های مدیریت را شده را تعریف کنند و اگر جمهوری اسلامی همکاری نکرد بگویند که ایران به تعهدات خویش عمل نکرده است. همه این اتفاقات در شرایطی است که دشمن به دنبال این است که به یک نوعی لغو تحریم‌ها را به فرآیند بازرسی‌ها، نظارت‌ها و تأییدهای آژانس گره بزند.

 

معتقدم که این یکی از آن مطالب مهم و اساسی در مذاکرات است و جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی نباید موضوع نظارت بر مراکز نظامی و یا بازرسی از مراکز نظامی را بپذیرد حتی با عبارت‌های اینچنینی و امروز هم در داخل کشور این موضوع برای اقشار گوناگون قابل فهم است که ما بایستی صندوقچه اسرار نظامی خودمان را بر بیگانه بسته نگه بداریم و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم بیگانه به حساب دفاعی امنیتی کشور نفوذ پیدا کند.

 

منبع:نسیم

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.