ID : 10327923
رودی خروشان از مردان و زنان دین‌باور

باز هم حماسه‌ای دیگر در خور مردمان دارالعباده


آمده بودند تا دوباره خاطرات آن همه عشق و ایثار برترین فرزندان آسمانی را برای ما و همه جاماندگان از قافله شهادت نغمه‌خوانی کنند؛ آمده بودند تا با «نسیم شهادت»، «گرد غفلت» از جانمان بشویند؛ از جان ما و همه کسانی که آرام و قرارمان را، کرسی ریاست‌مان را، امنیت ناموس و همه هستی‌مان را مدیون جان‌فشانی‌شان هستیم...

هشت کبوتر گمنام آمده بودند تا در شهرمان آرام گیرند؛ کبوترانی که هیچ نشانی از آشیانه‌هایشان نبود و تنها ذراتی نورانی از آن جلوه‌های مطهر دلدادگی، مهمان ما شده بود.

 

 آمده بودند تا عطر دیگر همسفران مهاجرشان را برای مردمان دارالعباده به ارمغان آورند.

 

 آمده بودند تا دوباره خاطرات آن همه عشق و ایثار برترین فرزندان آسمانی را برای ما و همه جاماندگان از قافله شهادت نغمه‌خوانی کنند؛

 

 آمده بودند تا با «نسیم شهادت»، «گرد غفلت» از جانمان بشویند؛ از جان ما و همه کسانی که آرام و قرارمان را، کرسی ریاست‌مان را، امنیت ناموس و همه هستی‌مان را مدیون جان‌فشانی‌شان هستیم.

 

عطر حضورشان همه را سرمست کرده‌ بود که ناگاه شایعه‌ای همه را در بهتی سنگین فرو برد؛ پیکر مطهر شهدا به دلیل نامهربانی‌‌ها به «تهران» بازگردانده می‌شود!

 

باورش دشوار بود! مردمان دارالعباده و پرورش‌یافتگان «حسینیه ایران» همواره به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند و چه میهمانی گرانقدرتر از شهدایی که همه وجودشان را تقدیم کردند تا دین و ناموس دیگران در امان بماند.

 

سینه‌ها آرام و قرار نداشت. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! هیهات اگر مردمان دیار خوبی‌ها، تاب بیاورند بازگشتِ پاره‌های تن ملت وآلاله‌های بی‌نام و نشان دشتِ  ایثار و ازخودگذشتی را.

 

و این‌چنین شد که همه به صحنه آمدند؛ قطره‌ها به هم پیوستند و رودی خروشان از مردان غیور و شیرزنان دین‌باور تشکیل دادند؛

 

 

رودی به زلالی قلب‌های مردمان دارالعباده که با حضور رشک‌برانگیزشان در حماسه تشییع، بار دیگر گوهرشناسی خویش را با فریاد رسا اعلام کردند و به همگان نشان دادند که ملت دارالعباده را با شهدا و راه شهدا پیوندی ناگسستنی است. و چشم‌ها همچنان در حیرت از انبوه جمعیتی است که با حضور کم‌سابقه در مراسم تشییع شهدای گمنام، مراتب پای‌بندی خود به آرمان‌های شهدای به خون تپیده را فریاد زدند.

نویسنده: عبدالله سیدزاده




summary-address :
Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.