ID : 1531711
مدیر کل کتابخانه های استان یزد در گفتگو با یزد رسا:

بافت تاریخی گنجینه یزد است؛امّا باتخریب طبقه آخر کتابخانه مرکزی،چیزی از آن باقی نمی ماند/ 3سال متوالی بودجه رهبری بازگشت خورد!


رییس نهاد کتابخانه های استان یزد احترام به میراث فرهنگی را وظیفه همگان و بافت تاریخی را جزو گنجینه های یزد دانست و گفت:با حذف طبقه آخر کتابخانه مرکزی چیزی از آن باقی نمی ماند.

مدیر کل کتابخانه های استان یزد در گفتگویی با خبرنگار یزد رسا در خصوص اظهارات چند روز قبل شرافت در مورد تعديل ارتفاع این کتابخانه به دلیل قرارگرفتن در بافت قدیم گفت: واحد عمران وزارت مسکن وشهرسازی متوالی ساخت پروژه های دولتی استودرباره کتابخانه مرکزی نیز این امر به عهده سازمان مسکن وشهرسازی یزد می باشد .

وی افزود: در بحث تعدیل طبقه کتابخانه مرکزی با این نهاد صحبتی نشده اما مشکلات قانونی وجود دارد که طی چندین سال گذشته ساخت آن را با مشکلاتی روبه رو کرده است .

محمد حسین پارساییان درادامه گفت: در صورت ساخت این کتابخانه پس از 16 سال، شاخصه های کتابخانه استاندارد روز را ندارد.

پارساییان در مورد زمان اتمام پروژه افزود: 80 درصد ساخت ساختمان صورت گرفته که با بررسی هایی که نهاد کتابخانه ها انجام داده پیش بینی می شود بالغ بر 10میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه لازم است.

وی یکی دیگر ازعلل ساخته نشدن پروژه را کمبود بودجه واعتبارات لازم دانست وادامه داد: درسال 90 مبلغ 5میلیارد ریال برای ساخت این پرژه درنظر گرفته شد و درسفر مقام معظم رهبری نیز، 3سال پیاپی مبلغ 5 میلیارد ریال به پروژه اختصاص داده شد که به دلیل مشکلات قانونی اقدامی صورت نگرفت و بودجه برگشت داده شد ودر سال 91نیز کمبود بودجه اجازه تکمیل پروژه را نداد .

وی در خصوص دیگر مشکلات پیش روی این پروژه را داشتن شاکی خصوصی در تملک اراضی کتابخانه است.

مدیر کل کتابخانه های استان یزد تصریح کرد: مهندسان طراح این ساختمان آن را به گونه ای  طراحی کرده بودند که برای گردشگران فضای  بافت تاریخی قابل مشاهده باشد اما با تخریب طبقه هفتم، این هدف محقق نخواهد شد .
مدیر کل کتابخانه های استان یزد احترام به میراث فرهنگی را وظیفه همگان و بافت تاریخی را جزو گنجینه های یزد دانست وعنوان داشت :با بریده شدن کتابخانه مرکزی چیزی از آن باقی نمی ماند.

وی درپایان تصریح کرد: در سال 91 تفاهم نامه دو جانبه ای بین معاون پشتیبانی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد و استاندار وقت یزد امضا شد که بر اساس آن وزارت ارشاد نیز می بایست معادل آنچه را که برای کتابخانه مرکزی استان یزد هزینه می شود، مساعدت کند که با توجه به اینکه بودجه به استان تعلق نگرفت این موضوع به سرانجام نرسید.






summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.