ID : 26426397
هشدار کارشناس مسائل خانواده در شهرستان بافق :

بالا رفتن سن ازدواج ؛ از آسیب های جامعه امروزی ماست


دکتر آبائی گفت: آسیب امروز ، بالا رفتن سن ازدواج است و هرچه از سبک قرآن و اهل بیت دور شویم آسیب آن نیز بیشتر است.

به گزارش یزد رسا به نقل از  بافق خبر؛کارشناس مسائل خانواده در جمع بازنستگان سپاه ناحیه بافق در خصوص بالارفتن آمار طلاق گفت: تجمل گرایی،انتظارات بالا،تاکید برتحصیلات دانشگاهی، خیانت، بسترهای فراهم شده در بحث رسانه، شبکه های اجتماعی وهجمه همه جانبه فرهنگی که امروزدیگر مرزی  ندارد و حتی تا خانه های ما نیز بدون صدا نفوذ کرده که توحید محوری و معادباوری را کم رنگ کرده است را از دلایل بالارفتن طلاق برشمرد..

آبائی در خصوص سن ازدواج نیز بیان داشت: برخلاف بعضی از مردم بهترین سن ازدواج در دختران بین۱۶تا۱۸سال و در پسران نیز۱۸تا۲۱سال است وباید زود ازدواج کردن در جامعه تبدیل به عرف شود وتحصیلات هیچ گونه منافاتی با ازدواج ندارد.

این استاد دانشگاه در حوزه خانواده اظهار داشت: والدین باید فرندانشان را ازکودکی با راه ورسم زندگی آشنا کنند و برای زندگی مشترک فرزندانان نباید با اجبار وتهدیدو وفشار باشد یعنی با آگاهی کامل حق انتخاب را به زوجین بدهند وخانواده ها نیز به زوجین کمک کنند.

وی در پایان گفت: میزان طلاق در سال گذشته۱۶۳ هزارو۵۰۰ فقره بوده است. در حال حاضر نیز در کشور از هر۴ازدواج یک مورد طلاق، استان یزد هر۶ازدواج یک طلاق و در شمال تهران نیز از هر دو ازدواج یکی منجر به  طلاق می شود.

انتهای پیام/ع.ع

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.