ID : 14842283
همسر یک آزاده سرافراز یزدی؛

بانوان حرمت خانواده های شهدا را حفظ کنند


همسر یک آزاده سرافراز یزدی گفت: بانوان بیش از این قدر شهدا و بازماندگان شهدا را بدانند. سعی کنند حرمت خانواده های شهدا بیش از پیش حفظ شود و با توجه اسلامی به خانواده و تربیت فرزند و همچنین حفظ حجاب راه شهدا را ادامه دهند.

به گزارش یزدبانو؛ به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی باه سراغ همسر آزاده سرافراز محمدرضا بابایی رفتیم و دقایقی را با وی به گفتگو نشستیم.

گفتگوی اختصاصی یزد بانو را با این بانوی یزدی را بخوانید؛

یزدبانو؛ خودتان را معرفی بفرمایید.
اشرف مدرسی، همسر محمد رضا بابایی هستم.

یزدبانو؛چه طور شد که با هم آشنا شده و ازدواج کردید؟
آقای بابایی از آشنایان خانوادگی ما بودند و  10الی15 روز بعد از آزادی ایشان، به اتفاق خانواده  به خواستگاری آمدند.
34روز بعد از آزادی ایشان در4مهر سال69 ازدواج کردیم.آن زمان من تقریبا16 ساله بودم وایشان24 سال داشتند.

  

یزدبانو؛چه طور شد که همسر شما به جبهه رفتند؟
در زمانی که ایشان به جبهه رفتند ما هنوز با هم ازدواج نکرده بودیم، آقای بابایی از خانواده مذهبی و اصیل یزدی هستند و در زمان جنگ بنا به فرمان رهبر انقلاب که فرموده بودند همه باید بسیج شوند وبه جنگ بروند،  ایشان هم برای دفاع از ناموس خود به جبهه رفتند.

یزدبانو؛ایشان چندساله بودند که به جبهه رفتند؟
تقریبا 16ساله بودند و آن زمان درکلاس دوم دبیرستان تحصیل می کردند.

یزدبانو؛از نحوه اسیر شدنشان تعریف کرده اند؟
عملیات رمضان در سال62 و اولین حمله ای بوده است که رزمندگان ایرانی بعد از آزادسازی خرمشهر وارد خاک دشمن شده و تا نزدیک بصره هم پیش رفته بودند و در آنجا  دشمن حدود دو هزار نفر را  اسیر می کند که ایشان هم جزء این نفرات بوده‌اند.

یزدبانو؛مختصری از دوران اسارت ایشان بفرمایید.
سن ایشان در دوران اسارت کم بوده است و به طور طبیعی برایشان دوری از خانوده خیلی سخت بوده است؛ اما با این حال همانطور که امام خمینی فرمودند جنگ برای آقای بابایی هم نعمت بود و ایشان می گویند آن زمان برای من نعمت بوده و از این بابت شکرگذار هستند. در زمان اسارت وقت خود را بیهوده تلف نکرده بودند و در طول اسارت حافظ کل قرآن ونهج البلاغه ومسلط به زبان های مختلف دنیا شده اند.

 یزدبانو؛یک خاطره از دوره اسارت ایشان بفرمایید.
خاطره زیادی  از سختی های زمان اسارت برایم تعریف کرده اند،  از تلخ ترین آنها اعتصاب غذا بوده است که بعد از یک هفته که اعتصاب کرده بودند عراقی ها به  آن ها حمله کرده بودند وچند تن از اسرا را در مقابل دیگر اسرا شهید کردند. دیدن این صحنه برای آقای بابایی خیلی سخت بوده و این خاطره را چندین بار تکرار کرده اند.

یزدبانو؛به عنوان سوال آخر پیام شما به بانوان یزدی چیست؟
خدا را شکر بانوان یزدی خوب وبا حجاب هستند. از آنها می خواهم بیش از این قدر شهدا وبازماندگان شهدا را بدانند. سعی کنند حرمت خانواده های شهدا بیش از پیش حفظ شود و با  توجه اسلامی به خانواده و تربیت فرزند و همچنین  حفظ حجاب راه شهدا را ادامه دهند.

 

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.